De-ale mele

Binecuvântare sexuală

Azi bat recordul la intro-ri asemenea celor din jurnalul intim al unei fetițe de 13 ani. Dar asta e…N-am nici o treabă…mă simt bine…așa banală și previzibilă, cu aroma de măr verde a unei gume de mestecat dulci-acrii și offf…cît de bună.

Eu,aș da multe să rămân așa banală și negustoasă, între pereții imaginari ai pătrățelului meu de univers, dar împăcată cu mine.  Așa dar, să re venim la intro-ri.

Se mai trece o zi. Una care a început cu sunetul unui deșteptător, venit chiar în momentul cînd simțeam că mi-am împlinit pofta de somn. Inconștient, instinctiv, din poziţia orizontală, brusc,am aterizat în fața geamului, am ridicat jaluzeaua și am făcut un namaste, semn că-i mulțumesc universului peantru această nouă zi. Apoi m-am mirat de mine însămi și de pornirile mele budhiste și mi-am zis că o să vad dacă se repetă și măine.

A fost o zi colorată. Am început cu yoga. Apoi un banc de-a lui Dodon mi-a stricat pofta de mâncare, pentru că am luat la prânz revista pe a cărei copertă a apărut. De ce? De ce atât de tânăr şi atât de zombat deja, m-am întrebat citind bancul care a fost propus de politican ca fiind cel mai tare pe care l-a auzit în ultima vreme. Are o familie frumoasă. Şi nişte copii frumoşi. Şi ce păcat ca aceşti copii nu vor afla de la tatăl lor ce înseamnă să-ţi stea comunismul în gât, ce înseamnă toleranţă, ce înseamnă să-ţi pese cu adevărat de un om şi mai ales să-l accepţi aşa cum este, fie că este homosexual sau nu.

Toate acestea  după  sondajul realizat de ProTV şi după rezultatele înspăimântătoare ale acestuia. Şi după un interviu pe care aș da orice, să aveți răbdarea să-l acultați. Cel de la Aquarelle cu Artiom Zavadovschi.  O temă care mi se pare pe cît de neactuală în general, pe atât de neinteresantă pentru a fi actuală în MD. Atăta doar, ca uniii politicieni și bărboși super religioși de la noi, nu mai au cu ce-și ocupa agenda de lucru. Și mai ales, nu pătrund deloc în esența unui subiect intim cum este opțiunea sexuală a unui om, individ. Au făct din asta o ciumă, un dezastru, un Armageddon al moralității și se autocomplac în rolul de salvatori şi moraliști ce nu sunt. Între timp, o lege care ar putea preîntîmpina descriminarea, inclusiv pe motiv al opțiunii sexuale, devine un măr al discordiei, o întreagă dilemă pentru o societate atît de falsă, atăt de putredă pe alocuri, bolnavă, demult îmbătînită cu dogme și teorii sovietice şi religioase.

Iată ce am mai înțeles azi. Orientarea sexuală e doar un pretext ca să ne revizuim bubele din cap și să  răspundem fiecare sincer la întrebarea: Ce treabă am eu să mă intereseze dacă unui om îi place să și-o pună cu  femeile sau cu bărbații?  Spiritul civic, grija pentru spiritualitatea țării, sănătatea  morală a generației? Ce naiba are cineva să-şi bată nevasta sau să fure sau să mintă sau să ia mită şi să creadă că opţiunea sexuală “incorectă”a cuiva este mult mai gravă decât cele enumerate mai sus.

Grija mea e să trăiesc confortabil, armonios, împăcată cu mine, cu lumea în care trăiesc. Și vreau ca şi copiii mei să înveţe faptul că suntem diferiţi, dar egali. Să înveţe toleranţa şi mai ales buna voinţă faţă de orice om, oricare i-ar fi culoarea pielii sau preferinţele pentru a-şi satisface necesităţile sentimentale şi sexuale.

Trebuie să recunosc că de la vîrsta în care am realizat definiția orientării sexuale, pentru nici o secundă nu am împărțit lumea în cei care și-o pun cu un bărbat, cu o femeie, cu două…Eram înebunită după Freddy Mercury, de Erasure, de Boy George. Şi când am înţeles că ceea ce-mi aduce atîta bucurie este creat de bărbaţi homosexuali, mi-am zis…cool, homosexuali tak homosexuali…important e pentru  ce îi iubesc, nu pentru cine sunt…

Poate mă veţi invada cu răutăţi, creştineşti, din punctul vostru de vedere. Mai bine ar fi să mă ignoraţi. Eu nu împart lumea în oameni(adică heterosxuali) şi neoameni. Pentru mine există răi şi buni.De cei răi încerc să mă feresc, de cei buni mă apropii și interacționez. Şi niciodată un om nu mi s-a părut nici mai negru, nici mai alb, după ce aflam că e homosexual. Orientarea sexuală este exact ca şi culoarea tapetului sau covorului din casa unui om. Nu mă interesează de ce are buline, fluturi sau dekorativnaya shtukaturka pe pereţi. Regret slăbiciunea ministrului Alexandru Tănase şi mai ales frica de a le da moldovenilor un fir de lumină. Nimeni nu poate fi discriminat! Şi asta e o lecţie pe care moldovenii TREBUIE să o înveţe. Poate aş mai căuta nişte argumente, dar le găsiţi în interviul de la radio.

Comentarii

Previous Post Next Post

149 Comments

  • Reply Orientare sexuala-culoarea tapetului:)))stupid 7 April 2011 at 15:24

    Banal articol slab argumentat si nesigur!!!

    • Reply Margantzovka 8 April 2011 at 09:07

      pentru cei care cauta argumente si trebuie condusi de societate… un asa bun articol mereu va fi unul prost si nesigur.
      mult avem sa crestem pina sa ajungem sa mergem cu un homosexual pe strada (sau de ce nu, sa-l chemam la nunta, ce-o sa creada nenea Ghitza de la tara)…hai va rog…putem invata multe in ale fatarniciei de la moldoveni, deacum am invatat multe…
      mai uitativa la sex and the city, o societate plina de cliseuri si temeri ce suntem.
      daca copilul meu ar fi homosexual, sa fie! si asta am s-o stiu, pentru ca o sa-l informez in placerile oamenilor si o sa-l sustin sa fie sincer cu totii, dar in primul rind cu sine.
      Nata, mult mi-a placut articolul.

  • Reply Kia 7 April 2011 at 15:26

    eu de exemplu o ador pe solista Beth Ditto (este lesbi declarata) de la The Gossip, are o voce incredibila si o prestatie scenica deosibita, dezinvoltura etc.
    Nu cred ca o alta orientare sexuala a unei persoane ar trebui sa constituie un impediment in a comunica cu acesti oameni s.a.m.d.
    Sondajul Protv-ului parca a fost realizat printre aborigeni

  • Reply doina 7 April 2011 at 15:33

    +1, asa zic si eu, principalul sa nu : fure, ucida, sa nu faca uz de violenta mai ales in familie, sa nu fie pedofili si orice alt tip de *fili.

    Atit timp cit fiecare isi vede de microuniversul lui in mod just,sanatos din punct de vedere moral si spiritual….. ce treaba am eu cu sexualitatea lor (excluzind *filii )

  • Reply Diana 7 April 2011 at 15:36

    Nu stiu ce sa zic. E un cutit cu doua taishuri. E treaba fiecarii persoane cum e si ce face, dar nu as vrea sa se intimple asta la copii mei.

    • Reply Casian 7 April 2011 at 16:43

      Diana, daca vei fi homofoba, atunci cu siguranta nu vei sti ce orientare reala au copiii tai. Sunt foarte multe familii in care membrii familiei nici nu se gandesc ca fiul/fiica este homosexual.

    • Reply diana 7 April 2011 at 20:45

      si daca s-ar intimpla copilului tau ce-ai face? eu de ex l-as iubi si mai mult si l-as sustine si mai mult, pentru ca precis s-ar gasi multi ca tine care sa-l judece si atunci ar avea si mai multa nevoie de familie si de prieteni.
      eu daca-as fi ca toti, tot pot sa ma apuc sa judec toate perechile ce practica si sex anal si oral , si sint sigura ca multi o fac, da biserica tot nu accepta asa ceva,si ma intreb atunci cu ce sint heterosexualii mai bini ca hemosexualii daca tot si-o trag in toate “bortile”???

      • Reply Diana 8 April 2011 at 09:42

        De ce sa judeci doar din 2 fraze scrise de mine. De unde sa stii cum imi iubesc eu copiii? Se pare ca am scris destul de clar: ” E treaba fiecarii persoane cum e si ce face.”
        Problema moldovenilor este: ca nu stiu a discuta fara sa se judece sau se invinuiasca. Orice parere are dreptul la existenta.
        Eu imi iubesc copiii mai mult ca orice, si nu cred ca s-ar fi schimbat ceva. Doar ca, mie ca mama, mi-ar fi destul de greu. Copiii mei intotdeauna vor avea sprijinul meu, orice cale ar alege in viata.

        • Reply xenea 8 April 2011 at 11:14

          Da- Diana asta parca le stie pe toate.E normal ca o mama sa-si sustina copiii, dar cel mai interesant e ca atunci cind sunt vreo 6 Dumnezeu il alege pe unul pe care sa cada toate greutatile si nedumerirele. Eu incerc sa-i accept asa cum sunt acesti oameni cu orientari sexuale, eu sincer ma astept in viitor si la alte stranietati din partea intregului UNIVERS.

          • Diana 8 April 2011 at 17:34

            Nu pretind ca le stiu pe toate. Nu-mi place cind se invinueste fara a cunoaste cine e si cum e.
            Cred ca destul de clar am scris ca ii accept. Dar asta nu inseamna ca voi fi cea mai fericita in caz ca se va intimpla asa ceva cu copii mei. Si chiar daca se va intimpla, ii voi accepta si ii voi sprijini.

  • Reply Paul Sanduleac 7 April 2011 at 15:56

    Nimeni nu spune că homosexualii sunt neoameni, exagerezi. Nu spuneți nimic despre faptul că tot aceeași coaliție ‘nediscriminare’ cu sloganul ‘for diversity’ închid gura oricui cu o părere diferită de a lor și dau în judecată bloggerii.

    • Reply Sky 9 April 2011 at 14:56

      Paul, nu inchid gura celor cu parere diferita, doar celor care instiga la ura si violenta si spun prostii care deja de multi ani sunt anulate. Cand oamenii incearca sa ponegreasca pe cineva folosind informatii incorecte si mai cheama la violenta, atunci chiar merita sa fie chemat la judecata. SI fii sigur ca va raspunde pentru aceasta… daca nu in Moldova atunci la Strasburg.

      • Reply Andrei 9 April 2011 at 20:01

        Cei mai mari dezinformatori si instigatori la ura sunt coalitia “nedescriminare”.

        • Reply Sky 10 April 2011 at 19:21

          ai dovezi? sau vorbesti in desert?

          • Andrei 10 April 2011 at 21:57

            Cel putin priveste emisiunele cu Brega si mai si citeste comentariile lui.

      • Reply Paul Sanduleac 13 April 2011 at 21:19

        Nu instig la ură, nu îi urăsc pe homosexuali și condamn acțiunile de violență împotriva lor, o spun clar oricui – am fost amenințat cu judecata de reprezentanții GenderDocM.

        • Reply max 14 April 2011 at 14:29

          Sunt destul de corecti daca ti-au amenintat initial:) Fara foc nu iese fum.

        • Reply janet 14 April 2011 at 14:44

          Paul, daca ai fost amenintat din gresala, Scriptura ne indeamna sa-i iertam pe ceilalti, intocmai cum ne-a iertat Dumnezeu pe noi. Iertarea cicatrizeaza ranile emotionale.

  • Reply Lili 7 April 2011 at 16:03

    crestineste este sa-ti iubesti aproapele tau ca pe tine insuti si sa nu-i judeci pe altii…
    De ce ar trebui sa ne doara pe noi undeva (sorry de vulgaritate) ce fac oamenii, indiferent de orientare sexuala, in intimitatea lor?!
    Mi se pare o banalitate toata chestia asta cu discriminarea sexuala, ea nici nu ar trebui sa existe… fiecare face ce vrea… Dumnezeu ne-a facut LIBERI pe pamint, iar dogma bisericeasca ne limiteaza… In fond biserica l-a limitat si pe Dumnezeu, ne-a limitat perceptia dragostei lui infinite si neconditionate…
    Pe mine nu ma intereseaza ce face vecinul meu cu sotia lui, nici ce face prietenul meu elvetian cu iubitul lui, in pat… pe mine ma fascineaza ei ca oameni, cita energie buna si cunostinte pot ei sa-mi dea mie si viceversa…
    Imi pare rau ca in numele religiei uitam de invatatura binelui a lui Isus…

  • Reply carpediem 7 April 2011 at 16:05

    Diana, si daca se intimpla? Daca afli intr-o zi ca copilul tau are o alta orientare? Ce faci?

    Nata, ma bucur ca ai curajul sa aduci putina lumina in partea cea, intunecata rau, a europei. Dzeu sa te jute 😉

    • Reply Diana 8 April 2011 at 09:47

      Nimic nu fac. Il iubesc asa cum o fac deobicei, chiar daca nu-mi place ceea ce face. Eu stiu sa accept persoana asa cum este ea.
      Tare va place sa judecati fara a intelege ceea ce s-a scris. Oameni buni orice parere are dreptul la existenta. De ce sa judecati pe cel care are o parere mai diferita de voi?

      • Reply xenea 8 April 2011 at 11:17

        Diana,se pare ca te contrazici in fraza,, ca accept pers.asa cum este ea”.

        • Reply Diana 8 April 2011 at 17:17

          Da eu accept asa cum este, dar m-ar durea sufletul daca unul din feciorii mei ar fi homosexual. Asta nu inseamna ca nu l-as iubi sau l-as alunga de acasa…..
          Chiar daca mi-ar fi greu, eu voi fi prima care-mi voi sustine copilul.

          • xenea 8 April 2011 at 18:05

            Interesant, citi copii ai?

          • Diana 8 April 2011 at 20:27

            Xenia, am trei baieti.

    • Reply Sky 9 April 2011 at 15:03

      Sunt lesbiana si am un fecior de 17 ani. Stiu deja ca este heterosexual (sau, posibil bisexual) cel putin pana acum s-a indragostit doar de fete. Daca ar fi homosexual, sigur ca nu ar schimba nimic pentru mine)) stiu bine ce inseamna orientare sexuala si nu-i dau prea mare importanta, sunt alte caracteristici umane care imi provoaca mai mult interes. Dar… fiind mama inteleg perfect ca ii va fi mult mai usor in societatea noastra fiind asa cum este, heterosexual… Deci inteleg bine ce spune Diana… da, il voi iubi oricum… insa imi voi face griji… pentru ca homosexualii risca sa fie batuti sau chiar ucisi din ura. Imi pare rau, dara asta e societatea noastra.

  • Reply LILIANA 7 April 2011 at 16:20

    Ce spui tu, Nata? Cum sa nu ne pese de societatea in care traim? Daca devenim toleranti fata de homosexuali si lesbiene, de ce sa nu fim toleranti si fata de pedofili si maniaci, ei tot au dreptul la viata si la micile lor placeri? ei sarmanii tot au o dereglare psihica, dar sunt oameni asa de draguti cat nu-si satisfac necesitatile sexuale… :(((((((((((((((((((

    • Reply nataalbot 7 April 2011 at 16:36

      De ce compari coada vacii cu ştampila primariei? Ce legatura este intre criminali si homosexuali?

      • Reply radical 7 April 2011 at 16:51

        O placere intima si nedaunatoare tie (gay) versus o placere care se bazeaza pe suferinta altei persoane (criminali). FA DIFERENTA.

        Nata a zis bine… tara de zombies (sau aborigeni)… care nu se spala pe cap duminica din frica ca fac pacat.

        • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:37

          O placere intima si nedaunatoare tie(zoofilie).Asta tot?

    • Reply Casian 7 April 2011 at 16:45

      Liliana, tu te-ai casatorit fiind virgina ?
      atunci in ce societate noi traim ? cu siguranta imi vei raspunde “Libera”

      De ce nu te lupti contra adulterului sau contra celor care practica sexul in 3 (in grup) ?
      De ei nici nu-ti pasa.

    • Reply Samanta Sophie 7 April 2011 at 17:02

      LILIANA,

      diferenta consta in banalul fapt ca homosexualii nu fac rau nimanui cu preferintele lor sexuale, in timp ce pedofilii si criminalii….stii tu.
      daca n-ai avea alta alegere, cu tine ti-ai lasa copilul pe 10 minute: cu un criminal pedofil sau totusi cu un homosexual? ap vezi? diferenta este!

      • Reply LILIANA 8 April 2011 at 08:24

        Sa fie clar pentru toata lumea!
        Nu lupt impotriva nimanui, OMUL si viata lui e cea mai de pret valoare de pe pamant, indiferent de orientare sexuala, religie, apartenenta politica etc.
        Nu-s chiar atat de idioata sa nu-mi dau seama ca fiecare are dreptul sa iubeasca pe cine vrea si cum ii place. Ma ingrigoreaza
        1. ca intr-o tara de nici 3 mln. populatie exista 90 000 de homosexuali si lezbiene si numarul creste cu viteza cosmica…
        2. ma tem ca o lege care sa-i protejeze va avea efecte ridicole, ca in Canada de exemplu: daca din doua persoane trebuie sa fie concediata de la serviciu una, este concediat cel care nu-i homosexual sau lezbiana, pentru ca in caz contrar patronul poate fi tras la raspundere pentru discriminare. HA! dapoi asa numai prostii n-o sa se declare homosexuali sau lezbiene.
        3. ma mai tem ca intr-o zi la intrebarea nevinovata “Ionel ce vrei sa devii cand o sa cresti mare?” o sa primim raspunsul: “Homosexual, ca nenea …”, copiii nostrii nu cresc izolati de societate, vad totul si pricep totul.

        4. insist asupra faptului ca nu vad diferenta intre homosexuali si pedofili, argumentul ca unii agreseaza , iar altii nu, e lipsit de fond, exista pedofili care isi conving jerfele sa se supuna chiar cu placere EX: LOLITA, NABOCOV, si invers de ce n-ar exista homosexuali care isi agreseaza partenerii.
        Da ce ziceti de exibitionisti, mai inofensivi ca ei nu exista, nu fac absolut nici un rau nimanui, nici nu-l ating!!!! Ma intorceam odata de la serviciu, bine ca eram cu niste colege, mergem prin parc si iese din tufari o namila de barbat cu treaba in maini zbierand: “посмотрите пожалуйста на меня, я вам заплачу!!!” De atunci nu mai trec prin parcul cela. Apropo, Samanta Sophie , tu cu cine ti-ai lasa copilul, cu un homosexual, cu un pedofil sau cu un exibitionist ;)?

        Pana la urma e treaba pur personala a fiecaruia pe cine sa iubeasca si cum sa iubeasca!!! Sa dea domnul sa nu aveti de suferit din cauza legii nediscriminarii!!!

        • Reply Samanta Sophie 11 April 2011 at 17:45

          Nu e cazul sa ma iei peste picior, tie ti-e clar care ar fi raspunsul meu.
          Referitor la 1.
          tu crezi ca oamenii “devin” homosexuali? tu crezi ca numarul “creste”? iaca asa se trezesc unii dimineata si decid sa devina homosexuali? sau poate tu vezi asta ca o epidemie?
          te rog frumos informeaza-te, inainte de a face asa afirmatii.
          Sa nu-ti dea Dumnezeu copii homosexuali, ca mi-ar fi foarte mila de aceste suflete… Dar uneori Universul e cat se poate de ironic, asa ca te-as sfatui sa fii un pic mai toleranta.

  • Reply corina 7 April 2011 at 16:57

    “62 la suta nu sunt de acord nici sa mearga pe strada alaturi de un homosexual.”

    mda…. ce se intampla cu oamenii?? nu pot sa inteleg, ma depaseste, deci chiar atat de multi oameni limitati exista la noi… asta-i foarte trist.

  • Reply Doina 7 April 2011 at 17:17

    Mie mi-e indiferent cine cu cine si-o pune, dar nu vad necesitatea de a face parade ca sa spuna sus si tare cu cine si-o trag, eu doar raman discreta, nu ies in strada sa spun ca-mi plac barbatii. Daca in discutie voi afla ca e homosexual, nu-mi voi schimba felul de a vorbi, nici atitudinea. Dar sunt contra adoptarii copiilor de catre cuplurile homosexuale. Vreau sa stiu Nata, parerea ta, un copil va creste normal psihic, cand ii spune unui nene mama si altui nene tata? Si cum afla cui sa-i spuna mama, ii intreaba cine din ei e pasiv si cine activ. Cum bine a spus un parlamentar roman: daca homosexualii vor sa adopte copii, sa-si faca intii unul. In rest, nu vreau sa-i vad facand parade, imbracandu-se provocator si strangand cat ii tine gura ca sunt homo (nu as fi pro nici pentru parade hetero, sa pastram bunul simt, si putina intimitate).

    • Reply Casian 8 April 2011 at 16:14

      Draga Doina,

      1. Tu nu vrei sa vezi parade, insa singura te-ai imbracat in rochie de mireasa si ai defilat in PMAN si la Stefan cel Mare ….biserica…. restaurant…. masini cu sunete… oaspeti. Oare de ce trebuia sa faci toata aceasta parada? oare nu puteai sa te limitezi la relatie intima in apartamentul tau ?
      Acele parade pe care tu le-ai vazut la TV nu vor fi in Chisinau cu siguranta in urmatoarele 20 de ani, chiar daca aprobam toate Legile posibile.
      Nunta si Parada – acelasi lucru, termenii difera.

      2. Eu sunt gay nascut in familie heterosexuala, crestina, traditionala, intr-o societate homofoba. Dupa logica ta, eu trebuia sa fiu heterosexual.
      Cum in familie de heterosexuali se nasc gay, asa si in familie de gay se nasc heterosexuali. Diferenta nu este.

      3. Cine este pasiv si cine este activ ? Dar de ce sa intereseze pe copil aceasta ? Oare ai avut curajul sa intrebi pe parintii tai in ce pozitii fac sex ? sau care le este pozitia preferata ?

      4. Unul va fi tata, celalalt va fi Alex sau Sergiu.

      5. As pastra initimitate, daca n-as vedea cupluri (ne/casatorite) in public sarutandu-se, filme pe la toate posturile care se termina cu amor, saruturi, sex…
      Retaliile heterosexuale sunt promovate cu adevarat, insa eu nu am voie nici sa zic cuiva ca sunt gay, caci ma vor bate cu pietre.

      PS. Mai bine un copil sa fie educat de un cuplu gay, decat sa stea la casa se copii sau sa fie maltratat in familie de heterosexuali.

      • Reply corina 8 April 2011 at 20:11

        Casian +1

      • Reply diana 8 April 2011 at 21:01

        BRAVO!

      • Reply Doina 13 April 2011 at 01:15

        Draga Casian, ai priceput doar jumatate din ce am scris, sau voluntar ai ignorat ce nu ti-a convenit.

        In primul rand dai dovada de copilarism si ignoranta cand nefiind prezent la nunta mea, dai detalii inexistente:)

        “Acele parade pe care tu le-ai vazut la TV nu vor fi in Chisinau cu siguranta in urmatoarele 20 de ani, chiar daca aprobam toate Legile posibile.”

        Eu vb despre homosexualismul din toata lumea, ca n-ar fi la noi diferit de cel din SUA, sau oricare alt stat. Si ce parade vad la ei, ma astept sa evolueze spre asa ceva si la noi.

        “asa si in familie de gay se nasc heterosexuali.”

        Chiar se nasc? 🙂

        “As pastra initimitate, daca n-as vedea cupluri (ne/casatorite) in public sarutandu-se, filme pe la toate posturile care se termina cu amor, saruturi, sex…”

        Tu asa afirmi de parca eu as afirma ca asta e ok.. nu, nu e ok. Dar afirmatia ta sugereaza mai mult o atitudine de genul “daca aia is destrabalati, de ce nu as fi si eu”?

        “Retaliile heterosexuale sunt promovate cu adevarat, insa eu nu am voie nici sa zic cuiva ca sunt gay, caci ma vor bate cu pietre.”

        Tocmai am mentionat in mesajul meu : “Daca in discutie voi afla ca e homosexual, nu-mi voi schimba felul de a vorbi, nici atitudinea.” Citeste atent.

        “Mai bine un copil sa fie educat de un cuplu gay, decat sa stea la casa se copii sau sa fie maltratat in familie de heterosexuali.” Interesanta comparatie.. eu as spune: mai bine un copil sa fie educat de mama si tata, iubit si apreciat.

        • Reply *** 5 May 2011 at 00:47

          +1

  • Reply Lili 7 April 2011 at 17:24

    http://www.youtube.com/watch?v=ko2IIvE34WY&feature=relmfu
    cu dedicatie pentru unii comentatori :))))
    putin imi pasa daca sunt sau nu gay, insa imi place mult cum danseaza, mai ales pe tocuri 😉 have fun!

    • Reply S 8 April 2011 at 12:12

      Nu sunt gay, dar eu ii ador si muzica lor imi place!!! tocurile sunt fishka lor, clipul l-a regizat un gay, pentru ca stie cum sa evidentieze frumusetele corpului uman. 🙂

      • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:38

        Mai ales sa umple oamenii de sida.

  • Reply Cristina 7 April 2011 at 20:28

    In fiecare din noi zace un homosexual, doar ca sintem mult prea fatarnici sa recunoastem acest lucru…

  • Reply victor 7 April 2011 at 20:46

    bravo Nata!!!
    P.S. doua mesaje mentioneaza aborigenii (Kia si radical), locuesc intr-o tara, care are un procent maricel de aborigeni si va asigur ca sunt mai desghetati in multe privinte ca moldovenii, inclusiv si referitor la homosexualitate:)))

    • Reply kia 8 April 2011 at 09:24

      da, Victor – chiar nu m-am asteptat la asa o riposta. : ))))
      Nu m-am exprimat corect : o sa retrag cuvintul “aborigeni”, o sa il inlocuiesc cu “fiinte rezumate in gindire”

      • Reply Andrei 9 April 2011 at 20:04

        Astfel de fiinte sunt cei ce se gindesc doar pentru asi implini poftele lor sexuale.

        • Reply Kia 11 April 2011 at 08:54

          replica nu are nici in clin nici in maneca cu ce am zis mai sus, esti “out of subject”, cind am zis “fiinte rezumate in gindire” – m-am referit la unii din cei care au participat la sondajul realizat de Pro Tv care spuneau ca nu ar merge pe strada linga un homosexual

  • Reply Andrei 7 April 2011 at 23:11

    In universul caruia tu ii multumesti pentru o noua zi sunt legi care il fac sa functioneza in ordine asa ca sa te poti bucura si de urmatoarea zi, daca nu respectam legile universului aceasta nu duce decat la haos si distrugere. Aristotel a spus ca toate lucrurile in univers au un scop atit timp cat respectam acest scop vom avea binecuvintare sexuala.

  • Reply Carolina 7 April 2011 at 23:32

    Chiar dacă nu e argumentat articolul , cum spunea nu ştiu cine acolo în comentarii (îi recomand să caute în google că găseşte sute de articole despre faptul că homosexualitatea nu este o boală , şi că asta nu spun eu sau Nata ci a spus Organizaţia Mondială a Sănătăţii cu 20 de ani în urmă), el este scris nespus de sincer, autentic.
    Ştii, Nata, am şi eu aceeaşi părere, şi nu are nici o importanţă ce fel de orientare sexuală are individul, e importantă persoana din el. Din păcate, puţini dintre moldoveni înţeleg asta. Şi nu au ei asta în sânge, lor le-a fost implantată ani de-a rândul această gândire cu prejudecăţi şi dogme, biserica fiind autoritară şi practic cea mai influentă în opiniile lor, regimul dictatorial, lipsa surselor de informaţie obiective.
    Să încercăm să schimbăm noi mentalitatea moldovenilor noştri!

    • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:40

      Sa spunem ca albul e negru si negrul e alb si pusistii?

      • Reply Carolina 10 April 2011 at 11:35

        Andrei, lasă fanatismul.
        Gândeşte treaz şi clar, dacă copilul tău va fi homosexual, îl omori?

        • Reply Andrei 10 April 2011 at 20:58

          Eu nu sunt extremist ca homosexualii nici fanat ca musulmanii.

  • Reply Lili 8 April 2011 at 00:22

    am citit comentariile la sondajul ProTV si m-am speriat dk sincer. Atita ura si rautate nu am mai vz/citit nicaieri.
    Si iarasi imi vine gindul sa plec din tara asta…

  • Reply cristina 8 April 2011 at 08:37

    Hai sa nu fim fatarnici! Homosexuali- ca orientare sexuala e ok, sunt de obicei oameni care au fantezie bogata, artisti si chiar persoane (dupa o veche statistica) cu un IQ mai mare, dar…de ce trebuie de complicat lucrurile , de ce trebuie sa ceara drepturi, de ce tind la crearea familiei…ce homosexual(cit de dotat n ar fi) poate sa schimbe o mama, o femeie cu un bagaj de hormoni care ne face sa fim vesele cind lumea-i trista, sa plingem fara motiv (pu barbati), sa ne para banale lucrurile importante si sa complicam lucrurile lipsite de insemnatate…si multe alte lucruri cu care ne a inzestrat natura si pe care nu le putem controla.

    …si ce as putea sa i raspund copilului (baiat)-“Mami, de ce unchii se tin de mina, de ce se imbratisaza, de ce se saruta?????” sau mai strasnic sa m i vad copilul sarutind un alt baiat, crezind ca e ceva NORMAL.

    • Reply carpediem 8 April 2011 at 18:03

      Priveste filmul: The Kids Are Alright. O familie de homosexuali, doi copii, familie normala. Se poate!

      • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:43

        Viata nu-i ca in filme, ea e fara montaj,pe care homosexualii il taie si foarte iscusit il acopera cu minciuna acoperita de adevar.

        • Reply carpediem 9 April 2011 at 01:41

          Andrei, filmele din viata se insipira.

        • Reply Maria 9 April 2011 at 13:52

          Andrei, hai lumineaza-ne: care minciuni?

          • Andrei 9 April 2011 at 20:47

            1.Asa sunt din nastere
            2.Nu se pot schimba
            3.Sunt discriminati
            4.Ca vor doar toleranta
            5.Apoi doar acceptare
            6.Apoi doar drepturi ca si toti ceilalti cetateni
            7.Ca Dumnezeu nu condamna modul lor de viata
            8.Ca ei tot cred in Dumnezeu
            9.Ca nu ei au umplut lumea cu sida si cele peste 100 de boli sexual transmisibile
            10.Ca nu din cauza lor a fost distrusa Sodoma si Gomora
            11.Ca nu vor casatorii la noi in Moldova
            12.Ca nu au nevoie de adoptii de copii
            13.Si ca nu vor coborirea inceperii vietii sexuale de la 14 ani
            14.Ca va creste economia tarii
            15.Ca toti au numai de cistigat din asta
            16.Ca nu ei sunt autorii proiectului dat
            17.Ca nu ei au strecurat oamenii lor in biserica catolica ca s-o discriditeza
            18.Ca nu se razbuna pe cei ce nu sunt de acord cu modul lor de viata, pentru ca ei sunt belie si pusistie
            19.Ca sunt cele mai stabile si fidele cupluri
            20.Ca nu aplica violenta ca hetero
            21.Ca nu vor parade ca in Brazilia
            Cu altele va voi mai lumina alta data…………

          • nicoleta 10 April 2011 at 03:12

            Andrei, tu le lipesti ca nuca de perete:)

          • iulia 10 April 2011 at 03:59

            Andrei, locuesc intr-o tara unde multe enumerate in sirul tau sunt adevar, si cu toate adevarurile date sa traeste mult mai bine ca in Moldova. Nu inteleg de ce te stradui sa transformi adevarul in minciuna?

          • carpediem 10 April 2011 at 06:33

            Andrei, traiesti cumva intr-o pestera?
            Ce fel de sex la 14 ani???? Tu nu stii ca acum in Moldova copii de mult au sex incepind cu 12-14 ani??? Hai sa nu ne ascundem dupa deget.

          • Vica 10 April 2011 at 17:09

            Andrei, tu cam pretinzi sa ţii pe acest pământ locul lui Dumnezeu si consideri că este și infailibil:)

          • Andrei 10 April 2011 at 22:29

            Nicoleta mai am atitea nuci.
            Iulia binele acesta este relativ si foarte repede se poate transforma intr-o mare nenorocire.Ex.Japonia
            Dar nu este legalizat draga carpediem.
            Draga Vica, eu doar va informez ce spune Biblia la acest subiect, ca sa nu fiti dezinformati de cei ce n-au citit-O nici pe EA nici proiectul de lege.

  • Reply dana 8 April 2011 at 09:24

    Imi este rusine de prejudiciile infantile a majoritatii moldovenilor!deschide ochii mai larg,lume!!!Primarul Berlinului e homo declarat,ministrul de afaceri externe al Germaniei la fel.Si ce-i din asta?sint oameni la fel ca tu si eu.Si cu muuuuult mai destepti si mai culti dekit alti.

    • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:45

      Tot de acolo a mai iesit ceva asemanator.

      • Reply Maria 9 April 2011 at 13:53

        da, tot de acolo a iesit o ideologie care condamna homosexulii laolalta cu evreii. nu vad legatura, totusi.

        • Reply Andrei 9 April 2011 at 20:53

          ca sa vezi legatura te sfatuiesc sa citesti cartea “The Pink Swastika homosexuality in the Nazy Party”, de Scot Lively. O carte cu argumente puternice si documentata istoric.

          • Maria 11 April 2011 at 00:35

            am vazut mai sus ce iei tu drept argumente puternice. recomandarile tale nu au nici o credibilitate.

  • Reply daniela 8 April 2011 at 09:44

    eu as vrea sa stiu precis daca asta este o dereglare fizica sau pshica …sau ambele (pentru ca nu are cum fi o normalitate…..desi ce stiu eu…doar vorbesc din perspectiva educatiei totusi crestine pe care am primit-o, sa fi avut alta educatie poate consideram normal si aceasta…), asa si nu am inteles pina la urma, pentru ca pareri sunt o gramada… si daca se recunoaste ca e o dereglare de ce nu se incearca a fi studiata ca mai apoi inlaturata….sau totusi e imposibil si unica solutie e sa o stabilim ca normalitate?
    eu sunt pentru non discriminare desigur…dar nu pot sa nu vad o problema in amploarea pe care o iau miscarile de homosexuali si lesbiene.

    • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:48

      Aceastai o alegere si nicicum nu innascuta.Pe care o poti controla desigur daca vrei, daca nu, atunci o impui tuturor ca normalitate ca sa nu te mustre cugetul.

      • Reply carpediem 9 April 2011 at 01:43

        Andrei, mai trebuia sa spui ‘dupa parerea mea’ aceasta e aleagerea……

        • Reply Andrei 10 April 2011 at 22:33

          De 5 mii de ani a fost o alegere si nu stiu de ce ultimii 20 de ani e altceva…………..sau poate tu ma luminezi ca toti cei dinaintea noastra au fost cam intunecati?

      • Reply Elvira 9 April 2011 at 16:15

        cine impune tuturor ca normalitate??? vad mai mult din cei cu biblia la subtioara, care umbla pe strazi, parcuri, bat la usa si impun… te rog sa nu fim ridicoli:)

        • Reply daniela 10 April 2011 at 09:28

          sorry, mediul in care sunt eu e plin de oameni toleranti si care nu descrimineaza…prin parcuri nu am vazut propavaduitori de care vorbesti tu…nimeni nu te impune cu bataia la usa…:))) e ridicol mesajul tau sa stii 🙂

          • Elvira 10 April 2011 at 13:53

            de fapt ei se numesc hartuitori nu propavaduitori:)

          • lidia 10 April 2011 at 14:10

            Ei misuna in parcul catedralei duminica. Nu poti sta asezat pe o banca nici 5 minute, ca te trezesti cu un “propavaduitor” alaturi. Unii din ei devin chiar agresivi cind nu vrei sa-i asculti.

        • Reply Andrei 10 April 2011 at 22:35

          acestea nici la votare nu se duc cu atit mai mult nu-ti vor impune ideile lor prin legea tarii.

      • Reply Rodica 9 April 2011 at 17:20

        “alegere”- nu ştiu, nu ştiu, ştiinţa încă cercetează . fiul vecinilor mei are 12 anisori este la virsta de pulberitate, si vocea a inceput sa-i devina tot mai fina si “feteleasca”, oare sa fi fost o alegere? copilul habar nu are ce se intimpla. el el si paprintii au o sustinere imensa de la scoala, medicul de famile, vecini, rude prieteni si de la preutul si membrii bisericii pe care o freghventeaza. Desigur, asta nu se intimpla in Moldova.

    • Reply lenuta 9 April 2011 at 17:40

      Fenomenul este studiat continuu, daca 20 de ani in urma se sustinea ca-i mai mult o alegere, studiile recente ne demonstreaza mai tot timpul contrariu. Oamenii sunt oameni si totdeauna vor incerca sa intrpreteze fiecare cu gustul lui, important ca sa nu promovam ura ci respect reciproc.

      • Reply Andrei 9 April 2011 at 20:58

        Timp de 5000 mii de ani a fost o alegere si ultimii 20 de ani am devenit mai “informati”, ca sa ni se spuna ca nu este asa.

  • Reply Dinna 8 April 2011 at 09:45

    o tampenie mai mare k articolul asta ink nu am citit saptamana asta

    • Reply anca 9 April 2011 at 18:42

      timptitii citesc tampenii:)

  • Reply Cristina 8 April 2011 at 10:04

    Unul dintre argumentele pe care le invocă biserica contra homosexualităţii este că funcţia sexului este doar de îmulţire a speciei. Atunci hai sa interzicem contraceptivele, preludiul, sexul oral, cel anal şi să facem sex doar în timpul ovulaţiei.

    • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:49

      Habar nu ai ce invata Biblia despre relatiile sexuale.

      • Reply Cristina 10 April 2011 at 21:28

        Aveti dreptate, nu am studiat Biblia. Am ascultat doar preotii invitati pe la talk show-uri, la ei ma refeream.

  • Reply Dan 8 April 2011 at 10:42

    Sunt in mare parte deacord cu Liliana.
    Cineva a adus argumente ca pedofilii fata de homosexuali nu provoaca suferinta altora, da ce ziceti de zoofili sau necrofili? Ei tot nu provoaca durere nimanui, si tot isi satisfac “o placere intima”. Vom ajunge intr-o zi ca OMS ii va declara si pe ei sanatosi si ca ceva normal.

    Poate intr-o oarecare masura exagerez dar totusi…

    Eu nu-s impotriva la faptul ca fiecare acasa in pat sa faca ce vrea … sa se lege sa se bata sa faca orice, eu-s impotriva “mandrii” (pride-ului), si ca tot asta sa se afiseze.

    Hai sa iesim fiecare cu ce are: dildo-uri, biciuri, animale si sa strigam in gura mare, ca un parinte care merge cu copilu pe alaturi sa aiba ce sa-i explice odorasului de ce nenea in chilotei de piele umbla pe strada si ce instrument are tanti in mana.

    Eu lucrez si comunic cu persoane straine zi de zi, printre care sunt si gay, nu am probleme sa comunic cu ei.

    • Reply Casian 8 April 2011 at 16:22

      Dan, cunosti personal vreun gay din Moldova ?
      Dupa ce vei afla ca unul din rudele tale apropiate sau prietenul apropiat este gay, iti vei schimba atitudinea si parerea imediat. Caci vei vedea ca el nu umbla si nici nu vrea sa umble in chiloti de piele in PMAN, ci este OM ca toti oamenii.

      • Reply Andrei 8 April 2011 at 21:51

        Atunci de ce vrea privilegii?

        • Reply carpediem 9 April 2011 at 01:44

          ei nu vor privilegii. ei vor aceleasi drepturi pe care le ai tu. e asa de greu de inteles?

        • Reply Maria 9 April 2011 at 13:54

          ce privilegii, Andrei?

          • Andrei 9 April 2011 at 21:01

            Pai este deja lege carei protejeaza pe toti cetatenii inclusiv si cei straini, de ce atunci mai vor una speciala pentru ei?Nu-i asta un privilegiu?

  • Reply mango 8 April 2011 at 10:43

    gay si lesbinene exista de cind lumea!
    fiecare are dreptul la viata pe care si-o alege!
    am ascultat emisiunea de la aquarelle si sincer ma socheaza faptul ca oamenii se comporta atit de urit cu cei “care nu sunt ca toti”!
    De ce sa nu luam exemplu de la statele dezvoltate ( din toate punctele de vedere)

  • Reply Andrei 8 April 2011 at 22:02

    Si din toti cei infectati cu sida, 70% sunt homosexuali,primul care a fost depistat pozitiv iarasi un homosexual, cred ca pentru meritul asta in afara de toate celelalte trebuie sa le multumim lor si un premiu sa le oferim cum ar fi proiectul de lege anti-discriminare asa cum il gasim scris la noi in tara.
    Interesant cine din toti cei ce au comentat aici, au citit acest proiect?
    Dupa discutii parimise ca nici autorul articolului.
    Fara suparare dar asa vad eu lucrurile din ce am citit.
    Nu caut sa jignesc pe nimeni, dar eu dupa ce am citit acest proiect am zis ca daca va fi aprobat de parlament, v-om fi primii in lume nu numai la betie ci si la promovarea desfriului in lume, da corect ati citit in lume.

    • Reply ala 9 April 2011 at 15:27

      Lumea depune eforturi pentru respectarea drepturilor omului, homosexualii nu vor privilegii, dar drepturi la fel ca si crestinii. Si este ridicol ca in Moldova anume crestinii, care si ei lupta pentru drepturi, sunt primii gata sa discrimineze un alt grup. Este paradoxal ca crestinii din Moldova emigrati peste hotare in cautare de protectie, libertate si drepturi, merg la aceeasi biserica cu homosexualii, se roaga alaturi de homosexuali si nu au nici o problema. Oare de ce crestinii din Moldova sunt atit de netoleranti, rautaciosi si neintelegatori?!

      • Reply Andrei 9 April 2011 at 21:04

        Pentru ca deja sunt informati, si au si experienta de peste hotare, si au vazut adevarata fata a orientarii sexuale cu tot buchetul lui.

    • Reply stela 9 April 2011 at 16:31

      autoarea articolului este jurista de specialitate si are profesionalism si intelegenta sa inteleaga acest proiect. Ba mai are si intelepciune omeneasca, ceia ce cu parere de rau le lipseste la unii, care incearca o interpretare halucinanta a proiectului dat.

      • Reply Andrei 9 April 2011 at 21:07

        Intreaba autoarea daca a citit proiectul cel vechi si acum si pe acel nou si pe oricare altul din afara tarii, pentu a vedea diferenta extrem de mare.

  • Reply miss elynn 8 April 2011 at 22:10

    Atît timp cît homosexualii nu îmi încalcă drepturile mele de cetățean, eu CHIAR NU AM NIMIC ÎMPOTRIVA LOR. Păcat că suntem o societate îmbibată de stereotipuri,și mai vrem democrație??? pe dracu’

    • Reply Andrei 9 April 2011 at 21:10

      Cind o sa adopte legea nici nu vei putea avea nimic impotriva chiar si atunci cind iti vor incalca drepturile.Priveste la tarile unde deja a fost adoptata daca nu crezi.E simplu, daca nu vrei sa calci singura pe grebla.

      • Reply viorica 10 April 2011 at 00:46

        Chiar is curioasa care-s tarile ce au adoptat asa o lege si ce consecinte strasnice s-au intimplat dupa adoptarea legii??? Cred tarile date ca urmare traesc in mizerie si saracie, li s-au micsorat salariile, pensiile, nu au lumina si drumuri. Cum sa-ti fie frica sa calci pe grebla, daca nici nu ne urnim de pe ea, mereu pe grebla.

        • Reply Andrei 10 April 2011 at 21:06

          Asa o lege cu atitea drepturi pentru cei de o orientare sexuala netraditionala inca nici o tara din lumea asta nu a primit, noi v-om fi pe primul loc ca si la betie.Cilcind nu numai pe o grebla dar pe patru odata.cei ce au calcat doar pe o grebla cu incetul incep a se dezminti de la lovitura la cap, noi calcind pe patru odata nustiu cum ne v-om mai scula.

  • Reply Maria 9 April 2011 at 14:07

    Nata, buna emisiunea cu Artiom Zavadovschii. Pacat ca ea nu-i va convinge pe multi. Pentru asta discursul ar fi trebuit sa fie mult mai concentrat pe obiectiile populare, mult mai militant. E nevoie de activism. Dar e foarte bine ca ai invitat un homosexual in spatiul public. Sper sa nu fie ultima data.

  • Reply Ani 9 April 2011 at 18:11

    incercand sa pareti toleranti, sunteti intoleranti fata de cei care gandesc altfel decat voi si sunt impotriva acestei legi. Sunt impotriva nu pentru ca am ceva impotriva homosexualilor ca oameni, atat timp cat ishi vad de viata lor si de patul lor nu ma deranjeaza. Nu m/ar deranja sa am coleg de lucru homosexula, atata timp cat se comporta normal si nu urla in gura mare ca e discriminat. Ma deranjeaza atunci cand incep sa faca din viata lor intima si personala un CULT, o SECTA… si astea sunt toate pseudo ong/urile care cica ii apara…. Daca e viata intima, de care nimanui nu trebuie sa/i pese, dupa cum va exprimati voi, inclusiv autoarea articolului, atunci intima sa fie… fara parade si tot felul de campanii de promovare a ideilor lor …. oops! sorry a “drepturilor lor”… Nimeni nu se baga in patul lor si nimeni nu le reproseaza ca sunt asha cum sunt, li se reproseaza ca vor nu “sa nu fie discriminati”, dar “sa fie priveligiati” si sa/ti puna legea “in bot” (iertati/mi exprimarea) ori de cate ori i se va nazari lui ca te/ai uitat rau la el… Nu sunt de acord cu cei care ii critica dur si i ataca personal, dar si voi sunteti extrem de enervanti cand vreti sa faceti din ei “martiri ai suferinzii”… Chiar nu sunt, multi dintre ei o duc bine mersi si fara legea asta… Poate sa incepem sa adoptam legi impotriva discriminarii heterosexualilor? S/ar putea sa avem nevoie degraba de ea…

    • Reply dorin 9 April 2011 at 21:25

      Marog fiecare cu cultul sau, unii vor cumatrie, altii parada, demonstratii, mitinguri, case de rugaciuni, slujbe si rugaciuni… un lucru e evident in tarile occidentale unde oamenii se respecta se traeste mai bine. In tarile musulmane, africane si in Moldova toata energia se pierde la lupta intre grupari, etnii, clanuri…

    • Reply Doina 13 April 2011 at 01:48

      Ani, subscriu, exact asta gandesc si eu.

    • Reply Dan 13 April 2011 at 09:48

      Absolut deacord.

    • Reply alexandru 13 April 2011 at 14:27

      un lucru e cert: tot cei mai bun ce putem oferi altora e putina dragoste si intelegere nu sfatul si judecata noastra!

  • Reply Ani 9 April 2011 at 18:16

    exista alti oameni in societatea noastra care ar avea mai mare nevoie de sustinere si care sunt mult mai discriminati, de exemplu persoanele invalide cand doresc sa intre la studii sau sa se angajeze in campul muncii sunt privite ca “nepotrivite”… desi multi dintre ei ar face fata

    • Reply Andrei 9 April 2011 at 21:37

      Sunt oameni deosebiti de buni si au si stima si respect fata de ceilalti oameni. Numai ca nu sunt sponsorizati si salarizati ca cei din echipa de nediscriminare din fondurile straine pentru a privilegia orientarea sexuala netraditionala si a distruge orientarea sexuala traditionala.
      Stefan cel Mare a spus ca tara asta nu este a lui, nici a voastra, nici a noastra, ci a copiilor copiilor nostri.
      Este foarte important sa privim si la viitor sa ne mai asumam si responsabilitati si sa nu fim numai consumatori gindindu-ne numai la poftele noastre.

      • Reply sasa 10 April 2011 at 00:11

        Sunt gay crestin si totodata persoana invalida si vreau sa te asigur ca nu e pofta sau moft sa fii crestin, gay sau invalid. Tot ce se intimpla, se intimpla cu un scop. Important sa ramai om.

        • Reply Andrei 10 April 2011 at 21:08

          Pai numai omul stie sa-si stapineasca poftele.

      • Reply nicoleta 10 April 2011 at 00:55

        In Moldova multi si multe sunt sponsorizate de fondurile straine: guvernul, crestinii si casele lor de rugaciuni, homosexulaii, ONGurile, eu zic cit mai multa sponsorizare si diversitate atit mai bine. Am scapat de monopolul si ciuma comunista si e timpul sa coboram din copaci, sa ne bucuram de viata si tragem foloase de liberatate.

        • Reply Andrei 10 April 2011 at 21:11

          Discriminarea societatii intregi, de o mina de oameni, numesti libertate?

          • max 14 April 2011 at 00:21

            Întotdeauna m-am întrebat: de ce unii oameni nu preţuiesc libertatea? E mare Grădina Domnului, dar prea mulţi cretini i-au sărit gardul!

    • Reply valentina 9 April 2011 at 21:53

      in tarisoara noastra multe lucruri sunt privite ca “nepotrivite”, suntem negativisti, pe cei diferiti de noi ii consideram sectanti. Pe timpul sovietic nu intelegeam de ce comunistii ii considerau si numeau sectanti pe baptisti sau cei care practicau o credinta diferita…astazi ii numim sectanti pe homosexuali…pace si liniste oameni buni!

      • Reply Andrei 10 April 2011 at 21:42

        Babtistii niciodata nu si-au impus credinta lor societatii intregi cu ajutorul statului, caci respecta dreptul de a alege in ce sa crezi si cum sa traiesti.

        • Reply nataalbot 10 April 2011 at 23:17

          Draga Ala si Andrei. Am tot respectul pentru optiunile voastre, dar cred ca pina aici a mers ostasul…aveti un blog si va ro sa continuati revolutia antitoleranta acolo…mai mult mesaje de la voi pe tema asta nu mai aprob, deci va invit sa nu va mai chinuiti. Si mai ales sa va promovati aici preotii si viziunile religioase. Va admir sincer si va invidiez pentru armonia spirituala in care traiti.

          • Eu 10 April 2011 at 23:36

            bogdaproste Nata, ca mesajele lor provocau vomit deja. Mai ceva ca raia:) O zi buna la toata lumea!

  • Reply Cornelia 10 April 2011 at 03:32

    @andrei, nu mai fa pishu pe bloguri cu dogmele tale, mai ceva ca un caine, care isi marcheaza teritoriile cu urina sa. Daca te deranjeaza homosexualii si lumea mai toleranta din jur atit de mult, atunci varsati veninul, frustarile, complexele si fa pishu pe blogul tau:)

    • Reply Andrei 10 April 2011 at 21:18

      Niciodata nu mau deranjat homosexualii ci raspindirea imoralitatii protejata de lege si impusa ca normalitate.Nu stiu cine si ce mirosuri aduce pe bloguri, ceea ce aduc eu este un miros placut inaintea lui Dumnezeu.

      • Reply vica 10 April 2011 at 21:39

        cum a zis cineva lasa atunci sa-i judece Dumnezeu, prea din cale afara ne judecam unii pe altul si ne atribuim functiile domnului!

      • Reply Cornelia 13 April 2011 at 18:15

        adie a coada de drak ce se ascunde dupa o masca de Dumnezeu si cartea lui sfanta!

  • Reply Ani 10 April 2011 at 13:26

    Nu pe homosexuali ii consider sectanti, ci organizatiile care lupta pentru drepturile lor… sau mai bine zis pentru granturi…. Si oricum cuvantul secta a fost folosit la mod figurat, pacat ca nu s/a inteles ideea… Iar homosexualii, oamenii care sunt homosexuali, nici nu stiu cati bani castiga astia discutand viata lor intima atat de public…. Daca i/am lasa in pace sa/si traiasca viata, incetand “sa/i mai ajutam”, sa facem activism cum se exprimase cineva anterior, “sa/i tot aparam”, ei ar trai linistiti si si/ar vedea de viata lor… la fel ar face si cei care acum sunt impotriva… Faceti furtuna intr/un pahar cu apa si apoi va mirati de ce ce oamenii se revolta… se revolta oamenii care gandesc altfel si sincer cred ca legea respectiva ar face mai mult rau decat bine, si acesti oameni la randul lor incep sa se simta discriminati, pentru ca daca deschid gura sa spuna ca nu sunt de acord, neaparat vor auzi: “Hei tu zombatule, si inapoietule, si tampituile, si moldoveanule ce eshti… din cauza de/alde tine, noi nu ajungem in europa…” Dar in Europa oamenii mai stiu sa discute si civilizat, fara sa imparta lumea intre zombati si moderni, intre “oameni rai” si “oameni buni”, intre cei care posteaza comentarii si cei care “se pisha” pe bloguri… Si in Europa, stimata Cornelia, oamenii nu ii alunga pe cei care gandesc diferit de pe bloguri, mai ales de pe bloguri straine… Totul e relativ, am dreptul sa consider bun ceea ce cred eu ca e bun si rau ceea ce consider eu ca e rau… La fel cum aveti dreptul si cei care sustineti acest proiect de lege, sa credeti ca fara legea asta, Europa e departe de noi (ea e departe din alte motive, si aici cred sunteti de acord)… Eu cred sincer ca aceasta lege nu va imbunatati cu nimic, dar chiar cu NIMIC viata oamenilor simpli homosexuali… Poate vor avea de castigat cateva ong/uri si o mana de homosexuali celebri, care ishi vor spori rating/ul ieshind pe la diferite emisiuni si convingandu/ne cat de greu e sa fii homosexual in RM…. dar unora le place rolul de victima, ca atrage mai multa audienta si mai multi fani…. Dupa mine, exista alte paturi vulnerabile in societatea noastra pentru care ar trebui sa militam si sa facem legi ca sa/i protejam… Homosexualii au tot ce le trebuie pentru a trai in Moldova asha cum traiesc toti moldovenii aici… Daca nu vreti sa intelegeti mesajul care incerc sa/l transmit, imi pare rau ca in general am comentat….

    • Reply lidia 10 April 2011 at 16:16

      Ani, nu inteleg de ce iti stau in coasta homosexuali celebri sau ONGurile lor, atunci cind oricare alta grupare in moldova are structuri asemanatoare cu anumite scopuri, misiuni, valori asa este in orice organizatie. Sa lasam homosexualii de rind sa-si confrunte sefii, daca ceva nu le convine. Nu pot eu sau tu sa stii, daca homosexualii au tot ce le trebuie in Moldova, nu facem parte din ei. De exemplu, nu ma amestic in treburile unei grupari crestine la care nu sunt membru, au si ei scopurile si problemele lor, dar cred tot ei sunt cei care necesita sa si le rezolve. Las’sa stea fiecare si sa priveasca in borsul lui.

      • Reply Ani 10 April 2011 at 22:22

        sunt de acord cu ce spui, dar am vrut sa/mi exprim punctul de vedere despre astfel de organizatii… Atitudinea mea fata de ele este subiectiva, insa nu pot tolera faptul ca tind sa fie favorizati de proiecte de legi speciale… Or legile care exista deja, sunt suficiente ca ei sa poata activa legal…

    • Reply Vica 10 April 2011 at 16:28

      exact la fel comunistii considerau SECTA organizatiile, care sponsorizau si luptau pentru drepturile crestinilor in moldova. s-a ajuns SECTA contra la SECTA, umor nu altceva:)

      • Reply Ani 10 April 2011 at 22:27

        nu prea inteleg comparatia…. comunistii le interziceau activitatea si ii persecutau, organizatiile homo insa din cate stiu eu pot activa legal si nimeni nu ii persecuta… Totul e o farsa si asta repugna, un joc de/a “oamenii victimizati” si “oamenii netoleranti”…

        • Reply Vica 13 April 2011 at 17:34

          Pai le interziceau activitatea deoarece era ilegala la acel moment. Vezi ca unele persoane pe acele vremuri, fiind “spalate la creier” ca si unii acum, nu intelegeau de ce gruparile crestine vor legi separate, de ce vor biserici separate, Dumnezeu e unu ce nu pot merge si ei la biserica existenta ca toata lumea. De ce vor privilegii, de exemplu protestau ca copiii lor sa nu fie inrolati la armata, atunci cind legea obliga fiecare tinar sa faca serviciu militar. Pentru unii tot parea ca e un joc dea “oamenii victimizati”… pact ca moldoveanul cind obtine putina libertate, tinde sa-i incatuseze pe altii…

  • Reply Liliana 1 10 April 2011 at 16:51

    Astazi au venit niste rude stabilite cu traiul in Belgia. Ei au o fetita la gradinita de 4 anisori. Ne-au povestit ca de 14 februarie au facut nunti la gradinita. copiii s-au casatorit intre ei. au facut poze chiar au si filmat. Fetita a adus acasa inregistrarea si cind s-au uitat au vazut ca fetita lor s-a casatorit cu alta fetita desi in grupa lor erau la egalitate fete si baieti. A doua zi intrebind educatoarea de ce s-a intimplat asa ceva ea nedumerita a spus ca nu intelege intrebarea caci asemenea legaturi sunt un lucru NORMAL si FIRESC. Concluzia Va las sa o faceti voi!

    • Reply Andrei 10 April 2011 at 21:34

      Asa sunt invatati copiii.Deci, asta se invata.Cum v-om educa copiii asa vor trai cind vor creste.Foarte simplu.toti stiu asta inclusiv cei de orientare sexuala netraditionala si au inclus in acest proiect de lege sa-i invete pe copiii nostri nu numai la scoala dar chiar din gradinite, inca o data accentuiezi pe ai nostri pentru ca ei nu pot avea copii si cred ca daca ar avea nu si-ar bate joc de copii lor dar de cei straini ce le pasa.

      • Reply max 13 April 2011 at 20:36

        persoanele gay pot avea copii, in multe tari, ca UK de exemplu, ei doneaza sperma si ajuta multe femei singure, lesbiene si cupluri infertile sa aiba un copil mult dorit. Deasemenea ei pot dona sperma la o mama surogata, care le naste copilul. Asa ca informeaza-te mai bine si apoi comenteaza:)

  • Reply janet 10 April 2011 at 17:33

    Oameni buni e zi de duminca, mai spuneti un civint de bine celor apropiati, vecinilor si poate si la cei straini si lasati judecatele. Heterosexuali, homosexuali…lasatil pe dumnezeu sa ne judice. Fiti mai omanosi si mai curati la suflet.

  • Reply liza 10 April 2011 at 21:12

    hai mai lasati-ne cu tarile “dezvoltate”…
    Uitati-va ce generatie creste in aceste tari! La ce ajung ei sa faca! Cite cazuri ati auzit in ultimul timp despre adolescenti care intra cu arma in scoli, gradinite, centre comerciale si omoara la stinga si la dreapta??!!!!!!! Sau cite cazuri ati auzit in ultimul timp despre tati care isi tin fiicele in subsoluri si le violeaza ani la rind si fac copii, pe care tot acolo ii tin??!!
    ASTA E GENERATIA CARE A FOST CRESCUTA SA AIBA RESPECT? SA TOLEREZE?? ANTIDISCRIMINARE?? etc…
    Asta e generatia care a crescut cu intr-o libertate poate de care nu prea are nevoie un copil… de unele principii care nu se mai respecta… si de multe alte pe care a-si putea sa le enumer aici. Eu cred ca traditia de a creste intr-o familie NORMALA (si asta nu ma refer la famiile cu mama si tata) e foarte normala. Eu cred ca generatia de azi anume are nevoie de valori, de traditii, dar nu de atita libertate… Si aceste valori trebuie cultivate si in familiile “normale”.
    Eu nu am nimic contra homosexualilor. E absolut treaba lor. Ma deranjeaza doar faptul ca prea mult se vorbeste de asta. Prea multa atentie se acorda. A ajuns chiar un motiv de lauda de a fi, sau macar de a avea un prieten homosexual. E chiar cool in unele societati. De la tv starurile de cinema, muzica se mindresc cu orientarea lor netraditionala. Si pe mi ne asta tare ma irita, ca se ajunge a fi ceva anormal a fi normal..
    Eu cred ca omenirea are probleme mai importante, si nu e aici locul sa le enumar…

    ps. am fost foarte uimita sa vad cite postari a adunat acest mesaj al Natei! Lumea e mai interesata in ziua de azi de orientarea sexuala, decit de orice altceva

    • Reply vica 10 April 2011 at 21:37

      de ce esti uimita atunci cind tu tot ai contribuit la postari:)

    • Reply nicoleta 10 April 2011 at 21:51

      Fiecare va fi de acord ca generatia de azi are nevoie de valori si traditii, doar ca ele difera de la om la om, de la familie la familie, de la tara la tara si nu putem impune valorile noastre altcuiva, atunci e totalitarizm.

  • Reply dorin 10 April 2011 at 22:03

    pai daca te dernajeaza faptul ca prea mult se vorbeste de asta, de ce mai postezi inca un mesaj la tema data, nu-i absurd doar lungesti vorba si mai mult! Cind ma deranjeaza ceva imi caut de alta treaba, imi gasesc o alta ocupatie. Se primeste un fel de “tare ma tem de foc, dar mai arunc putina gazolina”:)

  • Reply Eu 10 April 2011 at 22:25

    Baravo Natei pentru articol, daca a reusit sa stirneasca atita interes, discutii si adunat atitea postari! Dorinta si mindria fiecarui bloger este sa-i fie vizitat situl si sa primeasca cit mai multe postari. Mission accomplsihed!

    Nu am fost uimita nici de mesajul Natei si nici de postari si am inteles ca lumea in ziua de azi este interesata de unitate si iubire intre oameni, respect si compasiune, ajutor si reciprocitate! Dumnezeu sa ne binecuvinteze si ajute!

  • Reply Marina 12 April 2011 at 22:59

    Fiecare cu placerile sale sexuale pina la urma, e ceva personal si atita timp cit nu ma implica si pe mine e ok, nimeni nu are drept moral sa judece pentru ca deobicei dupa niste vorbe atit de cotegorice se ascund niste persoane fara pic de moralitate si care au niste probleme atit de serioase in viata sa sexuala , de se asuncd dupa asa afirmatii puternice !!!

  • Reply alexandru 13 April 2011 at 15:57

    Cei cu bisericile si tot felul de grupari crestine si-ar concentra toata atentia si toate eforturile la rezolvarea proprielor probleme, caci le au destule, se stie ca in ultimul timp se descopera tot mai multe cazuri de abuz, violenta, adulter si chair violuri in gruparile lor. Ultimile evenimente din Biserica Fundamental Baptista sunt socante, o fetita de 15 ani violata de diaconul bisericii http://abcnews.go.com/Health/MindMoodNews/alleged-rape-victim-accuses-trinity-baptist-church-deacon/story?id=10806348
    Iese la iveala multe cazuri asemanatoare. Asa ca urmeaza sa faca curatenie in curtea lor ca au destul de mult gunoi.

    • Reply stela 14 April 2011 at 16:12

      asta se numeşte “educaţia creştină”, cind in unele familii copiii de mici sunt snopiti in batai de parinti, cica sa ştie de frica domnului, ca sa nu mai deschida gura atunci cind sunt abuzati sexual de clercii bisericilor, tati, frati… da,da ati inteles corect in unele familii “creştine” tata si baetii işi permit sa violeze fetele, atunci cind mama tace chitic caci si ea a fost educata in acelasi mediu…pazea domnilor! de asta sa ne fie frica nu de homosexuali.

  • Reply Cristinka 13 April 2011 at 21:45

    Sunt totalmente de acord cu toate cele spuse de Nata. Faptul ca “nu e corect un barbat sa iubeasca un alt barbat” a fost inventat tot de oameni, si nu de altcineva. Si de ce atunci ar trebui sa ne conducem dupa cineva care pur si simplu asa a hotarat?
    Cred ca fiecare persoana ar trebui mai intai sa isi vada de viata sa si greselile sale, si sa incerce sa se perfectioneze el insasi.
    Mersi Nata pentru aceste cuvinte atat de juste!

  • Reply elena 6 May 2011 at 13:13

    ce vorbiti si discutati?oameni buni, homosexualitatea e o dereglare psihica, de aici porniti.ce frumos poate fi intr-o boala?da, ei nu au vina, ca si altii cu alt fel de boala psihica.dar vezi ultimii nu ies in strada sa se maimutereasca si sa-si promoveaza boala. si daca copilul, care inca nu discerne intre bine si rau si e curios….raul se strecoara si se molipseste.libertatea trebuie sa aiba cap pe umeri….sa fim buni dar nu prosti

  • Reply nat 29 August 2011 at 10:17

    o familie poate fi formata si creata doar din o femeie si un barbat, cum poate 2 homosexuali sa creeze o familie? sa educe un copil adoptat? Absurd, Inadmisibil! Inebuneste lumea! Sunt multe de vb pe aceasta tema….

  • Reply nat 29 August 2011 at 10:22

    Nata ai articole bune, chiar reusite, asta insa nu imi place, sigur e parerea mea. Prin faptul ca vb despre homosexuali ca despre oameni normali…inseamna ca esti de partea lor cu tot ce gandesc si fac. Daca ar conduce ei lumea ( deja ajung la postiri inalte), si nu numai aceasta, ce se va intampla?????nici nu vreau sa ma gandesc

  • Reply mandarina 24 November 2011 at 14:13

    “alegere”? nu inteleg de ce ar vrea un om sa aleaga sa fie bolnav, si mai ales, bolnav psihic… nici macar sanatos nu e sa fii pidar. categoric impotriva lor sint!!! ba chiar mai mult, cred ca ei sunt cei care ne discrimineaza pe noi, normalii. oare nu au si ei dreptul, la fel ca noi, sa se casatoreasca cu o femeie, sa faca copii cu o femeie? ce mai vor? cine sunt ei sa vrea mai mult, doar sintem egali, nu?(cel putin, asa circula zvonuri, ca am fi egali)

  • Reply FeelSX 9 April 2012 at 11:59

    Felicitari! Superb articol.

  • Leave a Reply