De-ale mele

DAR ȚIE DE CE ÎȚI ESTE DOR?

Festivalul ”Ia Mania” din acest an mi-a dăruit nu doar o groază de emoții frumoase, ci și câteva prietenii noi. Una dintre ele este cu Nicoleta Chirica, o fată frumoasă și deșteaptă din București, care a creat acum câțiva ani brandul de genți Iutta.  Gențile Nicoletei se deosebesc de altele prin faptul că poartă pe ele semne românești. Ornamente tradiționale pe care le pescuiește de pe unde poate ea și le transmite mai departe. Gențile Nicoletei au și câte un nume. Eu am primit în dar o geantă pe nume Basarabia.

nicoleta-chiricaDupă festival Nicoleta a mai rămas o zi la Chișinău. I-a plăcut orașul nostru. Nu știu cum se întâmplă că vizitatorii Chișinăului văd întotdeauna numai binele și frumosul din el. Poate pentru că vin rar. Sau poate că noi suntem incapabili să ne descoperim orașul.

10262230_745511172155265_5051725358008324613_n

Peste câteva luni am privit o veste de la Nicoleta. Planifica să lanseze o campanie de colectare de doruri românești. De la toți cei care se află aproape sau departe de casă, dar care simt românește cum bate vântul, cum cad frunzele, cum curg izvoarele, cum miroase pâinea prospăt scoasă din cuptor.

www.dorderomanesc.ro este o platformă online, unde fiecare om, cu suflet și dor românesc, poate intra pentru a-și confesa dorul.

”Am început să strângem doruri! Dorurile noastre, dorurile oamenilor pe care i-am implicat în campanie, și dorurile voastre, ale celor pe care românescul îi face să vibreze, să își amintească, să reînvețe să trăiască în sinergie cu autenticul și valorile tradiționale.”

Acestea sunt repartizate chiar și georgrafic: Maramureș, Crișana, Banat, Oltenia, Transilvani, Bucovina, Dobrogea, Munteania, Basarabia, Moldova. Nicoleta mi-a propus să fiu Ambasadorul dorurilor din Basarabia, sperând că adresâdu-mă la voi și rugându-vă să vă împrătășiți dorul, zona “Basarabia” de pe această platformă se va umple de emoții calde și de dor, după ce aveți voi mai drag. Eu îmi duc țara mai departe prin gastronomie, prin căldură și ospitalitate.

Dar voi?

IA-Mania_2014-504

“Care e dorul tău? ” De la această întrebare s-a născut ideea campaniei „Dor de românesc”, manifestul IUTTA încă de la începurile brandului lor.

iutta_6_size2

Și pentru a vă inspira, îmi voi confesa dorul meu.

Mi-e dor, fiind departe de casă, de grădina mea, de aceea pe care o îngrijește tăticul, unde merele se tăvălesc pe jos și le poți mânca nespălate. Mi-e dor să mă trezesc dimineața și să fie gata și micul dejun și pachetul pentru serviciul. Mi-e dor să-mi fie greu  la lucru, nu acasă. Mi-e dor de colțunași cu varză și cartofi, așa cum îi face doar mămica, cu aluat subțire, cu varză hăcuită.  Mi-e dor de ghiveciul din ardei și vânătă, adunate din grădină. Și de tarta de vișine, făcută pe ouă de la găinile noastre. Mi-e dor de colegii mei de la Jurnal. De toți cei care au plecat de acolo. Mi-e dor, de mă usuc ,de Irina mea din Dublin și de Anastasia mea din Barcelona, de Ana și Alex din America, de Lidia care este în Dubai și de Alex care montează pentru alții. Mi-e dor să organizez Hramul orașului cu o echipă mare și prietenoasă. Mi-e dor de părinții mei. Simt cum timpul trece și noi odată cu el. Și suntem departe unii de alții. Și mi se rupe inima din cauza asta. Mi-e dor să mă plimb în jurul lacului din Valea Morilor și să-mi vină pe la miez de noapte o hurtă de flâmânzi care să-mi goleasca frigiderul. Știți voi cum pe unii îi apucă foamea pe la miez de noapte. Mi-e dor să merg prin Chișinău și acolo unde văd ceva dărâmat, să-mi imaginez un street art.  Am atât de multe doruri și da, ele sunt călătoare, ele merg după noi, ne urmăresc, ne chinuie și ne ajută să naștem ceva din ele.

Nicoleta și Iutta vor crea genți noi, prelucrând dorurile noastre. Intrați pe site, găsiți butonul nr 4 din panelul de sus și scrieți-vă dorul basarabean.

interviu_dorderomanesc_main

Comentarii

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply