De-ale mele, DIN INIMĂ BRANDURI DIN MOLDOVA

SOȚII VINTEA DESPRE MAXIKIDS: „TOTUL A PORNIT DE LA O CĂCIULĂ DE MOȘ CRĂCIUN”

FAMILII DE MOLDOVENI HARNICI

Ceea ce mă încântă să descopăr în cadrul campaniei OAMENI DIN INIMĂ este că majoritatea brandurilor locale de îmbrăcăminte există doar datorită unor familii concrete. Acestea își dedică întreaga existență unui vis și astfel contribuie la dezvoltarea unei industrii locale de textile.

Pe soții Zinaida și Vasile Vintea i-am cunoscut ușor emoționați de atenția echipei noastre. Am văzut în fața mea 2 oameni care muncesc foarte mult, poate prea mult, și fac niște sacrificii uimitoare de dragul afacerii lor. Dar se simt foarte motivați să continue bătălia, pentru că în joc este pusă fericirea și bunăstarea familiei.

PRIMA DATĂ

S-au văzut prima dată la discoteca din satul natal. Ea era studentă la Litere în Timișoara, iar el s-a îndrăgostit lulea și a mers după ea în România. Nu putea să lase să-i scape o fată atât de bună! Pe vremea când locuiau la Timișoara, au remarcat că de sărbători toată lumea purta căciuli de Moș Crăciun. S-au gândit să încerce să facă un ban. Au cusut 40 de bucăți și le-au adus la piață în Chișinău, unde, în doar câteva ore, le-au vândut pe toate! În următorul an au produs 400 de căciuli.

ZI ȘI NOAPTE

Primul pas serios a fost să cumpere 2 mașini de cusut la mâna a doua. Habar nu aveau cum să le utilizeze, dar s-au descurcat. La început preluau tipare din revista „Burda” și coseau haine pentru copii. Cu mâinile lor croiau, asamblau, coseau, apoi vindeau la piață. Sună incredibil poate, dar Vasile cosea și el la mașină, alături de nevasta sa,  pentru a spori randamentul și a valorifica toată forța de muncă a familiei. Lucrau zi și noapte. Doar peste 6 ani, când s-a deschis primul magazin „Din Inimă”, au făcut un pas mai important și au deschis primul lor magazin „Maxikids”. Acum spun cu mândrie că au 5 magazine, ba chiar și unul la Bălți, iar lucrurile merg foarte bine.

ELEFANTUL MAXIKIDS

Nu se știe dacă afacerea le-ar fi crescut la fel de ambițios dacă alegeau un delfin în loc de elefant pentru logo „Maxikids”, zâmbește Zinaida. De la bun început era clar că cei doi soți nu au nevoie să împartă rolurile și obligațiile în afacere. Se ajută reciproc, muncesc bine în echipă, se iartă dacă nu-și lasă loc de vacanță.

CREEAZĂ ȘI EDUCĂ

Zinaida spune că atunci când vede în stradă copii îmbrăcați în hăinuțe de la „Maxikids” se bucură enorm. Felul în care arată hainele create de echipa „Maxikids” contrastează puternic cu obiceiurile vestimentare locale: culori pastelate, croieli clasice, stofe naturale. Bineînțeles, au și clienți care le cer ținute mai sofisticate sau mai țipătoare, cu paiete și pietricele, dar Zinaida e fericită să poată contribui la educarea publicului local prin intermediul hainelor pe care le creează. Și mai încântată este atunci când revin clienții care și-au crescut copiii mai mari cu „Maxikids”, iar acum continuă tradiția cu mezinii familiei.

LIPSĂ DE TINERI

Deși muncesc fără odihnă, tot ce reușesc să câștige reinvestesc în afacere: utilaje noi, stofe de calitate. Duc lipsă de tineri motivați să își croiască un parcurs profesional treptat. Majoritatea vin și vor imediat salarii și poziții, fără a avea experiență. De aceea, tinerii absolvenți prind rădăcini mai greu în echipă. În schimb, au mai mulți anagajați cu care sunt de la bun început și pentru care cea mai mare răsplată este atitudinea prietenoasă și atmosfera din colectiv.

NU SE UITĂ LA ȘTIRI

În cei 17 ani de căsnicie nu au apucat să aibă o ceartă sănătoasă, atât de mult sunt implicați în muncă. Nu privesc televizorul, pentru că își pierd curajul din cauza știrilor. Soții Vintea pur și simplu își urmează calea și nu-și irosesc timpul cu lucruri neînsemnate. De-ar mai asculta de sfatul părinților și „s-ar mai ogoi oleacă”! Deocamdată, ambii sunt convinși că numai prin sacrificii personale și foarte multă muncă „Maxikids” va crește mare. „De odihnit ne vom odihni la bătrânețe”, zâmbește Vasile, privindu-și înduioșat jumătatea.

 

10 lucruri pe care trebuie să le știi despre „Maxikids”:

  • Vasile și Zinaida s-au cunoscut la discoteca din satul natal Boldurești.
  • El s-a îndrăgostit lulea și a mers după Zinaida la Timișoara, unde ea era studentă la Litere.
  • Dorința de a-și iniția o afacere în domeniul confecțiiilor a apărut în perioada studenției, petrecute la Timișoara. Zilnic treceau pe lângă o fabrică de textile și atunci le-a venit ideea.
  • Înainte de „Maxikids”, au făcut doi ani de agricultură: au crescut petunii și roșii în sere.
  • Afacerea „Maxikids” a pornit de la 40 de căciuli de Moș Crăciun, pe care le-au vândut într-o singură zi.
  • În 2006 au cumpărat două mașini de cusut și au început să confecționeze acasă haine pentru copii.
  • Vasile a fost unul dintre cei care cosea primele haine la mașina de cusut.
  • Denumirea „Maxikids” a apărut în 2012, atunci când au decis să-și înregistreze brandul. Au avut de ales între un delfin și un elefant. Elefantul a devenit mascota brandului.
  • Vasile o admiră pe soția sa Zinainda pentru că este extrem de muncitoare și ambițioasă.
  • Până nu demult soții Vintrea munceau chiar și duminicile. Acum își lasă o zi pentru odihnă, dar duc dorul lucrului.

Acest articol a fost realizat în cadrul Proiectului de Competitivitate al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare  Internațională (USAID). Proiectul susține eforturile Republicii Moldova de a promova o economie puternică, diversificată și orientată spre export, contribuind la creșterea competitivității în sectoare-cheie: sectorul vitivinicol și turism, industria ușoară (în special îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii), și sectorul tehnologiilor informaționale și comunicațiilor. Această asistență este posibilă datorită suportului generos al poporului American, prin intermediul USAID, în colaborare cu Guvernul Republicii Moldova.

Comentarii

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply