De-ale mele, DIN INIMĂ BRANDURI DIN MOLDOVA

VITALIE BURLACU: ”ȘI ACASĂ, ÎN MOLDOVA, SE POT ÎMPLINI VISELE”

MAROCHINĂRIE MADE IN MOLDOVA

Deși ne cunoaștem de mai mulți ani și m-a invitat de nenumărate ori în împărăția sa de piele, abia când ne-am propus să cunoaștem oamenii din spatele brandurilor din Moldova, am ajuns în atelier la Vitalie Burlacu. Pentru început, am dat de un magazin în care o geantă din piele roșcată m-a făcut să uit de toate gențile pe care le mai am acasă.

Am remarcat că întregul sortiment al brandului a devenit foarte ademenitor. Apoi am intrat într-un alt magazin, unde simți că ai putea să-ți pierzi cumpătul în fața sutelor de piei, frumos aranjate pe culori și unde fiecare din ele devine imediat în imaginație o centură nouă, o poșetă sau un portmoneu. Aici vin să cumpere piele mulți dintre producătorii locali. Vitalie îmi spune cu mândrie că are câte o pereche de încălțăminte de la fiecare dintre ei. Că doar așa poate testa calitatea pielii pe care o vinde.

MESERIE MOȘTENITĂ

Unul din străbuneii lui Vitalie Burlacu a fost ciubotar. Decizia de a face marochinărie a fost însă dictată de altceva. La 25 de ani a devenit pentru prima dată tată și atunci, probabil, în el s-a trezit instinctul de cap al familiei, care trebuie să dobândească pâinea pentru a-i întreține pe cei dragi. Avea în spate o școală de medicină, o facultate de programist la Universitatea Tehnică.

MIGRAȚIA – CEA MAI BUNĂ ȘCOALĂ

A muncit timp de 5 ani în Italia în construcții. După mai multe dezbateri în familie este pusă temelia la ceea ce urma să devină brandul Vitalie Burlacu – genți, centuri, accesori din piele.Pentru a deprinde noua meserie, a trebuit să cutreiere Italia, să meargă pe la diverse ateliere de încălțăminte să împrumute cunoștințe și secrete ale meseriei. Și acum recunoaște că dacă ar reveni în trecut, ar mai adăuga la câte a făcut doar o școală de meșteșugărit.

COT LA COT

Primele 20 de genți ale atelierului și acum rămân în memoria lui Vitalie. Le-a vândut timp de 1,5 ani. Zâmbește, amintindu-și de această experiență. Nevasta lui Vitalie, Ludmila, și-a asumat rolul de designer. Ea este cea care combină culorile, facturile de piele și concepe colecțiile. Acum familia Burlacu se poate lăuda cu 6 magazine și cu prea multe comenzi pentru capacitățile lor actuale de producere.

Soții Burlacu muncesc împreună, cot la cot, dar au o înțelegere. Atunci când pășesc pragul casei, lasă temele de serviciu afară. Deși întreaga familie este implicată în afacere, timpul dedicat familiei rămâne o prioritate. Locuiesc la Ialoveni, unde apreciază liniștea și lipsa ambuteiajelor.

REBELUL CUMINTE

Este mândru că a reușit după 10 ani de fumat să învingă țigara. În schimb, cum are un pic de timp liber, merge cu băiatul cel mare să dea din pedale pe străzile din Ialoveni. Îi place să meargă la schi în timpul vacanței de iarnă, dar cu aceeași plăcere își încarcă bateriile îngrijind grădina.

Un singur lucru nu-i place în gospodărie, să dea cu mătura. Se consideră un rebel și nu-i plac regulile stricte. Poate de asta se împacă atât de bine cu soția. Pentru că ei îi place ordinea, lui – să meargă împotriva sistemului.

NICĂIERI NU-I MAI BINE CA ACASĂ

La ora actuală brandul Vitalie Burlacu nu este pâinea doar a unei familii, ci a altor încă 50 de angajați. Vitalie, care a trăit experiența unui migrant, este ferm convins că și acasă, în Moldova, se poate munci și câștiga bine. Nu e ușor deloc, a primit oferte tentante de la investitori diverși. Dar preferă să păstreze afacerea doar pentru familie și să rămână el stăpân pe ea. Iar ”Insistența” este cuvântul care îl alimentează cu energie și care, cel mai probabil, îl va ajuta să își atingă următoarele vise.

10 LUCRURI DESPRE VITALIE BURLACU

 Străbunelul lui Vitalie a fost ciubotar

 La 25 de ani a devenit tată și a decis să pornească o afacere

 A lucrat în Italia în construcții timp de 5 ani

 Este un biciclist împătimit

 Este pasionat de grădinărit

 Iarna merge la schi, fie în Carpați, fie în Alpi

 Primele 20 de genți le-a vândut timp de aproape 2 ani

 Vorbește la perfecție italiana

 Încurajează moldovenii să revină acasă, pentru că se poate câștiga bine

 Este un mare suporter al vinurilor moldovenești

Acest articol a fost realizat în cadrul Proiectului de Competitivitate al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Proiectul susține eforturile Republicii Moldova de a promova o economie puternică, diversificată și orientată spre export, contribuind la creșterea competitivității în sectoare-cheie: sectorul vitivinicol și turism, industria ușoară (în special îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii), și sectorul tehnologiilor informaționale și comunicațiilor. Această asistență este posibilă datorită suportului generos al poporului American, prin intermediul USAID, în colaborare cu Guvernul Republicii Moldova.

Comentarii

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply