De-ale mele, DIN INIMĂ BRANDURI DIN MOLDOVA

EVEGHENI HUDOROJCOV: “ÎN MODĂ ESTE IMPORTANT SĂ INTRI PE UȘA CORECTĂ”

Evgheni Hudorojcov, designerul și autorul brandului „EHO ”, s-a născut în 89, iar la  26 de ani distanță numele lui este bine cunoscut elitei din capitală, iar doamnele pasionate de fashion așteaptă cu nerăbdare momentul în care, la cea mai mare prezentare de modă locală „Din inimă”, va apărea colecția designerului lor favorit.  Hudorojcov este specializat în crearea rochiilor de seară de lux. Hainele lui sunt preferate de multe vedete locale, soții de diplomați și reprezentanți ai organizațiilor internaționale.

A crescut într-un bloc tipic din Chișinău. Chiar lângă casă, mama lui, care este designer calificat, avea un atelier mic de croitorie, unde băiatul petrecea mult timp. Bunul gust i-a fost educat încă din copilărie, la școala de arte. De la vârsta de 12 ani Evgheni își semna toate picturile cu „EHO”.

„Familia mea a fost împotrivă să fac design vestimentar, dar de la 13 ani știam că aceasta este chemarea mea. Desenam schițe și visam să fiu designer de modă. La 15 ani am primit prima mea comandă: inventam și coseam costume pentru personajele spectacolelor școlare. După clasa a 9-a, la insistența părinților, am mers la Colegiul de construcții, specialitatea design interior, apoi am fost admis la Universitatea Tehnică, facultatea „Arhitectură și urbanism”. La 18 ani am decis că voi lucra împreună cu mama mea. Mama a acceptat de dragul experimentului, cu condiția că nu voi avea probleme cu studiile. Dar problemele au început…”

Între arhitectură și modă Evgheni a ales moda și a făcut o adevărată pasiune pentru crearea hainelor. În 2009 a avut loc prima prezentare „EHO”, în cadrul concursului pentru tinerii designeri „Art Podium”, unde și-a demonstrat colecția în alb-negru „Diplomat”, constând din 7 ținute: cinci rochii de seară și două costume.

„Participarea la această prezentare a fost pentru mine un șut bun. Mi-am dat seama că trebuie să muncesc din greu și să mă dezvolt, fără a rata oportunitățile de a mă manifesta. Și am lucrat. Întâmplarea a făcut să ajung în România. Într-o sâmbătă seara, cineva a publicat pe Facebook coperta unei reviste românești, care anunța festivalul de modă „Feeric Fashion Days”. În aceeași seara le-am scris organizatorilor, iar până la prezentare mai rămânea doar o săptămână. Duminică am primit răspunsul, iar miercuri eram deja la Sibiu. Spectacolul a avut loc într-o carieră montană: rochii ușoare pe fundalul unor excavatoare uriașe… Apoi am apărut la știrile televiziunilor românești. A fost un impuls considerabil pentru a continua să merg mai departe.”

După participarea la primul show „Din Inimă”, în 2012, Evgheni a fost invitat să-și prezinte colecția la Săptămâna Modei de la Dakar. „Pentru mine a fost o experiență foarte frumoasă, dar puțin înfricoșătoare. Am citit despre Africa și mi-am făut din timp vaccinul împotriva febrei galbene. La Dakar am aterizat cu 80 de kg de rochii în valize și cu febră de 39 de grade. Acolo nu m-a întâmpinat nimeni… A fost o mică scăpare organizatorică. Singur la aeroport, unde toată lumea vorbea numai franceză, cu o stare a sănătății îndoielnică – la început a fost stresant. Dar apoi totul a mers ca pe roate, rochiile mele arătau superb pe modelele de culoare. Timp de o săptămână am cunoscut designeri cu care suntem și acum prieteni.”

Unul dintre cele mai importante show-uri din cariera lui Evgheni Hudorojcov a fost Paris Black Fashion Week 2013, desfășurat pe celebra stradă Rue Cambon, unde este situat magazinul „Chanel”. În urma acestuia, despre „EHO” a scris presa internațională, străinii au observat brandul, iar designerul a stabilit contacte importante.

„Pentru mine nu există evenimente lipsite de importanță. La deschiderea primului meu showroom la București, am fost la fel de îngrijorat ca în timpul prezentării de la Paris. Toată lumea știe că la prezentări plâng mereu de emoții.”

În 2014 Hudorojcov a călătorit în Statele Unite, unde a participat la prezentările din New York și Los Angeles. „Din America m-am întors fără ochelari roz, m-am despărțit de ei pentru totdeauna. Moda, la fel ca orice industrie, necesită investiții. Vrei ca toată lumea să afle despre tine? În plus, în afară  de munca grea, ai nevoie de bani. Visezi să ajungi la Săptămâna Modei din Paris, fii gata să plătești 25 de mii de euro, la Moscova – 20 de mii de dolari, la Kiev – 10. Dar există și prezentări de calitate la care poți participa gratuit, cum ar fi „Aurora Fashion Weekk” din Sankt-Petersburg.

În modă este important să intri pe ușa corectă. În ceea ce privește vânzările, mai eficiente decât prezentările sunt așa-numitele „trunk shows” – demonstrații închise ale colecțiilor, în cerc restrâns, direct către cumpărători. O astfel de experiență placută am avut la Paris.”

Rochiile de mireasă și rochiile de seară sunt ceea ce știe și ce îi place cel mai mult lui Hudorojcov. E nevoie de o abordare specială pentru alegerea țesăturilor, muncă grea – drapaje, decupaj, broderii, dar și soluții neobișnuite. Moda pentru Evgheni înseamnă abilitatea de a fi creativ, de a se exprima, de a-și dezvolta propriul stil de design și, în același timp, de a ține pasul cu cerințele vremii și ale clienților.

„La crearea ținutelor de seară respect o regulă strictă: nu există rochii identice. Pentru fiecare client, rochia este modificată cu cel puțin 40%.” Evgheni Hudorojcov își propune să învețe arta broderiei de mână la Paris, să locuiască și să muncească mereu în mișcare, prin toată lumea, și să se realizeze în creația sa.

„Clientul meu este femeia care se iubește. Marea mea realizare este că am ajuns în acest punct și continui să muncesc. Idolii mei în lumea modei sunt Elie Saab, casa Chanel (pe timpul lui Coco Chanel), Schiaparelli, Valentino, Balenciaga – cei care creează. Totuși încerc să nu ma uit prea mult la alții, ca să nu mă pierd pe mine.”

10 lucruri pe care trebuie să le știi despre Evgheni Hudorojcov:

1. Și-a câștigat primii bani la vârsta de 14 ani, în calitate de consultant „Oriflame”

2. La 15 ani Evgheni a primit prima comandă: a creat costume pentru un spectacol școlar

3. Printre preferințele sale muzicale se numără Madonna, jazzul și muzica clasică

4. Marca „EHO” a participat la 15 prezentări în toată lumea

5. Echipa lui Hudorojcov este formată din 7 persoane

6. Evgheni își prezintă colecțiile de 2 ori pe an, la show-urile „Din Inimă”, dar participă și la prezentări

speciale cu rochii de mireasă

7. Coaserea unei rochii durează, de regulă, 2 săptămâni

8. O rochie „EHO by Evgheni Hudorojcov” costă între 250 și 3000 de euro

9. Dintre designerii locali Evgheni le menționeză pe Katya GRI, Julia Allert, Valentina Vidrașcu și

Ludmila Storojuc

10. În curând, în centrul comercial „Unic” va fi pusă în vânzare o linie separată pret-a-porter „EHO”

Acest articol a fost realizat în cadrul Proiectului de Competitivitate al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).Proiectul susține eforturile Republicii Moldova de a promova o economie puternică, diversificată și orientată spre export, contribuind la creșterea competitivității în sectoare-cheie: sectorul vitivinicol și turism, industria ușoară (în special îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii), și sectorul tehnologiilor informaționale și comunicațiilor. Această asistență este posibilă datorită suportului generos al poporului American, prin intermediul USAID, în colaborare cu Guvernul Republicii Moldova.

Autor: Anya Glazkina

Sursa: Locals.md

Comentarii

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply