DIN INIMĂ BRANDURI DIN MOLDOVA

STELA ȚIMBALIST: AM RENUNȚAT LA PEDAGOGIE PENTRU AFACEREA CU ÎNCĂLȚĂMINTEA ”HÂNCU”

Deși activează de 20 de ani la Chișinău, fabrica de încălțăminte „HÎNCU” este un nume mai puțin cunoscut. În cadrul proiectului #OameniDinInimă,  vrem să o cunoașteți pe managerul acesteia, Stela Țîmbalist. Istoria creării brandului „Hîncu” este similară cu poveștile multor mărci apărute în anii ‘90, pe valul deficitului. Dar o diferență semnificativă este că, și în prezent, când piața este suprasaturată, pantofii „Hîncu” sunt la mare căutare.

Stela s-a născut într-o familie de muncitori, mama era croitoreasă la „Zorile”, iar tata era sudor de profesie. În același timp, Stela a crescut într-un mediu creativ: lua lecții de muzică, cânta în ansamblul „Lia Ciocârlia”, desena bine.

„În ciuda faptului că în copilărie îmi plăcea să-mi petrec timpul la „Zorile”, să studiez croielile, să număr calapoadele, am decis că nu vreau să-mi petrec 12 ore pe zi la fabrică, ci am nevoie de un job la care trebuie să vin frumos îmbrăcată. Astfel, de mic copil am decis că voi deveni profesoară.”

Stela a absolvit Universitatea Pedagogică, dar activitatea ei în domeniul pedagogic nu a durat mult. La începutul anilor ’90, Margareta Hîncu, mama Stelei, a început să coase pantofi acasă, iar Stela vindea pantofii la piață.

Spre bucuria fetelor, Pantofii se bucurau de succes și în curând Margareta a înregistrat „Î.I. Hîncu”, inițiind propria mică afacere. Atunci Stela a renunțat la cariera în pedagogie, pentru a-și ajuta mama.

„Primul spațiu de producție îl închiriam la Valea Trandafirilor. Atunci aveam doar 3 angajați – croitor, cusător și cizmar. Pe piață era un mare deficit de încălțăminte de înaltă calitate, iar noi am încercat să satisfacem cererea.”

„Odată i-am propus mamei să coase un model de sandale, care s-a dovedit a fi foarte popular. Mama a văzut potențialul în mine și de atunci mă ocup de design, elaborez noi modele, împreună cu tehnologii și designerii.”

„În anul 2000 am închiriat spațiu în centrul comercial „Zorile”. Atunci, înainte de începerea sezonului de iarnă, la magazin era o coadă enormă, iar noi abia făceam față volumelor de producție.”

„Hîncu” este ​​o afacere de familie. Margareta supraveghează procesele, Stela este responsabilă pentru administrare și proiectare, soțul Stelei, Andrei se ocupă de tehnologii, iar sora Natalia de marketing.

„Pe mine și soțul meu ne-a unit profesia. Andrei a moștenit pasiunea pentru cizmărie de la tatăl său. În mod ironic, el mi-a făcut pantofii de nuntă, atunci când m-am căsătorit prima dată. Mai mult decât atât, am frecventat ambii școala nr. 57, dar nici nu ne observam unul pe altul. El era roșcat-roșcat, iar acum eu îl numesc „de aur”!”

„Hîncu” produce încălțăminte pentru bărbați, femei și copii, clasică și casual, pentru fiecare zi – modele pentru care cuvintele-cheie sunt calitatea, confortul și designul modern.

„Odată cu trecerea anilor, observ că tendința se deplasează tot mai departe de tocuri și mai aproape de confort. Iar dacă pantoful are, totuși, toc, acesta este proiectat astfel, încât să poată fi purtat toată ziua. Noi facem tălpi confortabile, pentru diverse modele. La producerea pantofilor noștri e nevoie de multă muncă manuală. Cumpărătorul are încredere în noi, apreciază în special încălțămintea noastră de iarnă, care este foarte caldă, rezistentă la uzură și, sperăm, frumoasă. Iar pentru invazia incălțămintei produse în China am dezvoltat o adevărată imunitate.”

Interesul cosumatorilor pentru încălțămintea de la Hîncu a durat până în anul 2008.

„Principala problemă astăzi este criza forței de muncă. Noi nu visăm la profituri mari, obiectivul nostru principal este să rămânem pe linia de plutire. În același timp, facem tot posibilul pentru a împiedica oamenii să părăsească țara, astfel încât familiile să nu fie separate, astfel încât tânăra generație să înțeleagă că și în Moldova se pot face bani. Astăzi ne punem mari speranțe în studenții care trec prin Zip House.”

„Datorită participării la prezentările „Din Inimă” începem să fim recunoscuți. Proiectul ne-a ajutat să facem rebranding, să creăm un lookbook. Acum mergem la expoziții, căutăm noi piețe. Încercăm să reducem prețurile la încălțăminte, deși nu este simplu, toate materialele – de la cuie, ace și ață, până la piele, trebuie să fie importate: fermoare YKK, blană din Belarus, piele decorativă italiană, tălpi ucrainene.”

„În acest an împlinim 20 de ani. Vrem să sărbătorim într-o atmosferă de suflet. Vom merge cu echipa undeva la un picnic, vom juca fotbal, volei, vom savura un grătar, pentru ca toți să se simtă confortabil, ca în familie: ți-ai pus niște blugi și un tricou și ești gata de petrecere.”

10 lucruri despre Stela Țîmbalist și brandul „Hîncu”

  1.  Principalui hobby al Stelei este să citească cărți de psihologie, iar în timpul liber preferă plimbările cu patrupedul său, un cocker spaniel
  2. „Hîncu” este numele tatălui Stelei
  3. 30 septembrie 1996 este ziua fondării fabricii „Hîncu”
  4. În prezent echipa companiei este formată din 38 de persoane
  5. „Hîncu”produce 120 -150 modele noi pe an, care apar în fiecare trimestru
  6. „Hîncu”produce numai încălțăminte din piele naturală
  7. Fermoarele pentru cizmele „Hîncu” sunt produse de brandul legendar la nivel mondial YKK
  8. Ucraina, Belarus, Italia și Turcia sunt furnizorii de materiale pentru „Hîncu”
  9. Brandul are trei magazine de marcă – în centrul comercial „Zorile”, la Râșcani în zona „PanCom” și în centrul comercial „PLAZA”
  10. Prețurile încălțămintei „Hîncu” variază de la 350 la 700 lei , pentru modelele de vară, și de la 700 până la 1000 lei pentru cele de sezon intermediar, iar cizmele de iarnă costă de la 800 la 1500/1800  lei

Acest articol a fost realizat în cadrul Proiectului de Competitivitate al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Proiectul susține eforturile Republicii Moldova de a promova o economie puternică, diversificată și orientată spre export, contribuind la creșterea competitivității în sectoare-cheie: sectorul vitivinicol și turism, industria ușoară (în special îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii) și sectorul tehnologiilor informaționale și comunicațiilor. Această asistență este posibilă datorită suportului generos al poporului American, prin intermediul USAID, în colaborare cu Guvernul Republicii Moldova.

Sursa:Locals.md

Autor: Anya Glazkina

CITEȘTE ISTORIILE ALTOR BRANDURI DIN MOLDOVA:

*TAMARA LUCHIAN DESPRE ”IONEL” 

*ECATERINA PASCENCO DESPRE ”OLSA SHOES”

*NATALIA ȘI INA PÂNZARU DESPRE ROCHIILE DE SEARĂ ”DIVERO”

*EVGHENI HUDOROJCOV DESPRE ”EHO”

*OLGA ȘI VASILE CEBAN DESPRE LENJERIA ”RAVETTI”

*VITALIE BURLACU  DESPRE ”VB”

*SVETLANA SÂRGHI DESPRE ”VISTLINE”

*ZINAIDA ȘI VASILE VINTEA DESPRE ”MAXIKIDS”

*JULIA ALLERT DESPRE BRANDUL CARE-I POARTĂ NUMELE

*OXANA LUNGU DESPRE ”LIA FIA”

*ANA POPOVA DESPRE ”JUBIJOUX”

Comentarii

Previous Post Next Post

No Comments

Leave a Reply