De-ale mele

Pensionarii-ai statului, tarifele-ale orasului!

“Pensionarii si tarifele majorate” este un subiect pe care-l tot amin de ceva timp. Si asta ca sa inteleg mai exact cum stau lucrurile. Nu sunt absolut convinsa ca am inteles, profit de dreptul meu de libera exprimare ca sa comentez situatia, asa cum o vad eu.

Cred ca toata lumea este de-acord, ca pensiile de 400-800-1400 de lei cu care unii cetateni ai acestei tari inca mai respira sunt un non-sens la fel de mare ca si convingerea ca tarifele pentru servicii pot ramine neschimbate de ani de zile. Faptul ca tarifele au fost pastrate artificial si in detrimentul acelor institutii care presteaza serviciile respective, nu mai poate fi tolerat. Deci, majorarea tarifelor este o decizie actuala!   Odata cu aceasta, pensionarii au fost lipsiti de gratuitati. De ce? De ce atita graba? De ce acum?  De ce nu au mai rabdat putin, macar o jumatate de an?Sa se calmeze spiritele electorale? De pe seama lor se asteapta o imbunatatire a situatiei Regiilor? Pensionarii din toata tara cara apa de la fintini si nu au gratuitati in transport! Asta mi se pare cea mai stupida motivatie pentru recentele decizii ale CMC. Pai, sunt oameni in lume care beau apa din biltoci si mor de foame, iar noi huzurim aici in Moldova. Sa ne inrautatim viata, doar pentru ca cineva o duce mai rau ca noi? Viata pensionarilor din Moldova si-asa seamana cu cea a unui maidanez. Un piculet mai bine le e celor de la oras. Hai sa-i ajutam si pe pensionarii din Chisinau sa duca o viata de caine!

Ce m-a uimit insa pe mine este faptul ca, începând cu 1 octombrie vor beneficia de dreptul la călătoria gratuită în transportul public: aleşii locali, colaboratorii poliţiei, militarii şi colaboratorii din organele securităţii statului, copiii până la 7 ani, membrii gărzii populare înregistraţi în mun. Chişinău în perioada executării funcţiilor de gardă, eroii Uniunii Sovietice, Eroii Muncii Socialiste, persoanele decorate cu ordinele “Slava” de trei grade şi veteranii de război . Copii, eroiii si veteranii razboaielor –  mai inteleg. Dar celelalte categorii de beneficiari oare se chinuie si ei sa supravietuieasca lunar cu 400-800 lei? De ce oare, tocmai cei din lista de mai sus, nu sunt lipsiti de gratuitati?

Despre majorare. Pensionarul care pina acum calatorea gratuit, de ex: de 2 ori in fiecare zi a lunii, trebuia sa fi platit 60 lei(daca nu avea privilegiul de a calatori gratuit). Cu majorarea actuala- 120 lei. Din 1 octombrie el poate  calatori gratuit de 35 ori, adica 17 calatorii de acasa pina la destinatie si inapoi. Daca are nevoie sa iasa mai des din casa, nu se mai incadreaza in suma compensatiei. Compensatia este binevenita, dar amuzant de mica. Dati-i pensionarului un abonament lunar sa calatoreasca cit vrea pentru o suma de X lei. Nu-l faceti sa-si numere ultimele kapeichi pentru  libertatea lui de a se deplasa cit are nevoie cu transportul urban.

Consider un infantilism din partea primarului, iesirea in strada, printre protestatari. Sa-ti pui in pericol viata si sanatea, doar pentru a le arata oamenilor (care sigur nici macar nu te-au ales)  ca esti alaturi de ei, ca nu ti-e frica de ei, ca esti deschis spre comunicare.Chiar si in asfel de gesturi trebuie sa existe un pic de ratiune. Eu sustin alesii care isi exprima afectiunea pentru popor, dar nu si atunci cind asta seamana cu un petec rosu aruncat in ochii unui taur suparat. Pentru ca atunci, mass-media isi muta binocularul de la bietii pensionari (care nu acum trebuiau sa protesteze, dar cel putin in fiecare zi a ultimilor 8 ani), spre bietul primar ghiontit si huiduit de oameni.Zachem?

Primul ministru, d-ul V.Filat a declarat ca tarifele nu tin de competenta Guvernului. Aici are perfecta dreptate. Dar oare aici avem o problema de competente sau de responsabiltati. Orasul trebuie sa-si gestioneze profesionist resursele, guvernul – poporul. Mai ales pe cei intunecati la minte de guvernarea anterioara. Bine, nu tin tarifele de competenta guvernului. Dar, daca iti pasa de oamenii astia, declara si tu ca problema majorarii pensiilor este prima la ordinea zilei, nu intergraresa europenau si limba de stat.

In concluzie! Pensionarii protesteaza nu pentru ca le-au fost luate gratuitatile, ci pentru ca sun SARACI, vai de capul lor. Intii majorezi pensiile si tarifele. Apoi ii lipsesti pe politisti si pe alesii locali de gratuitati. Apoi le dai gratuitati tuturor pensionarilor, din toata tara. Pentru ca orice majorare de pensie, oricum va fi prea mica, ca sa le ofere un trai decent. M-am uitat la emisiunea lui Mircea Surdu “Buna seara” cu O.Cernei, D.Chirtoaca si M.Laguta. Stiu ca vi se va ciudat si demodat, dar eu chiar cred ca daca ar fi mai multi oameni ca Laguta, pe care eu ii numesc “Desperados”, oamenii simpli ar avea doar de cistigat. Cei care muncesc departe de casa si de copii, cei cu patentele, cei care sufera de pe urma sistemului judiciar corupt, cei care nu vor sa accepte mizeria din spitale, taranii care-si vind produsele pe marginea drumului – toti au nevoie de o Laguta. Sa facem abstractie de viziunile politice ale d-ei Laguta. Da, uneori comportamentul d-ei provoaca banuieli in legaura cu luciditatea sa. Problema pe care a abordat-o insa mi se pare, de-a dreptul, una dintre cele mai grave in tara noastra. Este accesul cetatenilor simpli la informatie, la decizii, la documente. Dar asta e o alta istorie…

Comentarii

Previous Post Next Post

30 Comments

  • Reply Viorica Oleinic (Vio) 7 October 2009 at 13:20

    Eu am putin alta parere despre toate aceste lucruri. In primul rind, Laguta sa se determine: cere primariei conditii de trai pentru maidanezi ori apara pensionarii. Doar se stie prea bine ca primaria n-are bani si pentru una si pentru alta…
    Mi-a spus cineva care trece zilnic pe linga primarie ca Laguta e adusa cu masina. Si apoi uitati-va ce fata are:din trasaturile ei nici pe departe nu se citeste intelepciunea si toleranta… Iar pensionarii nostri de vreo 10 ani contrazic proverbele despre intelepciunea celor batrini. Apoi, de compensatie beneficiaza toti pensionarii, chiar si cei care nu circula, de exemplu, vecina mea, pe care tot eu am sfatuit-o sa revendice aceasta compensatie. In plus, pensoinarii pot sa-si cumpere abonamente la pretul de 75 lei si sa circule cit vor. Dar de ce n-a iesit Laguta cind Rusia a ieftiinit gazul, iar guvernul Greceanii a pastrat acelasi pret? Dar de ce n-a iesit Laguta sa se manifeste in apararea ciinilor vagabonzi cind primarul era al comunistilor, adica Ursu? Eu cred ca s-au oferit gratuitati categoriilor enumerate de tine, Nata, pentru ca acestia nu prea circula cu troleibuzul, deci ,,piederile” nu vor fi prea mari. Despre D. Chirtoaca: poate a fost necugetat sa iasa in strada, poate a fost un gest populist, dar citi dintre ceilalti, impotriva carora s-a scandat , au iesit in strada? Eu am fost printre intelectualii care a iesit in strada, la indemnul lui Rosca, nu pentru ca eram adepta lui, ci pentru ca se intentase a se anula moratoriul asupra art. 13. Eu si colegii mei cu miile am iesit, din simt patriotic, din datoria mea de intelectual, de cetatean care mai are constiinta nationala( in societatea noastra ea lipseste). A iesit cineva vreo data in fata protestatarilor: premierul, min. invatamintului? Nimeni! Si peste un an Rosca era ,,prieten” cu Voronin. D. Chirtoaca a avut curajul sa iasa. I-ar fi stat mai bine in birou?A fost cinstit. Si lumea, din pacate, nu vede in el spiritul de Don Quijote, spirit nobil, de altfel! Astept de la noua guvernare sa aiba de unde mari pensiile, caci si eu am parinti pensoinari. Dar gestul comunistilor de a mari pensiile in plina campanie electorala, pe timp de criza, a fost poate chiar mai urit decit ceea ce face acum CMC, pentru ca a fost o momeala ieftina.

    P. S. Iti multumesc penru posibilitatea de a ma exprima. Eu nu fac parte din nici un partid, eu imi iubesc tara, cu pensionari cu tot.

    • Reply Nata Albot 7 October 2009 at 13:35

      Sunt absolut impotriva ca un om sa fie tratat in functie de calitatile sale fizice(ce fata are, ce ochi are). Mi se pare cea mai josnica forma de atitudine fata de cineva. Si de ce oare cineva care se ocupa de maidanezi nu poate avea si o reactie in privinta pensionarilor? Doar pentru ca institutia care ar trebui sa aiba grija si de unii si de altii, nu are bani? Care-i problema ca vine cu masina? Cit despre “pierderile nesemnificative”…asta chiar e buna. Eh, daca tot pierdem putini bani cu ei, hai sa le pastram gratuitatile. Decit, sa cistigam bani de pe urma lor, mai bine pierdem “putintel”.Nu am nici o problema cu gesturile populiste, tocmai de aceea imi este drag Basescu ca si personaj. Am o problema cu reorientarea atentiei mass media, de la cel mai important, la cel mai interesant. Iti multumesc si tie , ca putem avea pareri diferite si sa ne consideram, oricum, in aceeasi luntre.

  • Reply Jozef 7 October 2009 at 13:34

    Salut Nata.
    Mi-a placut analiza ta.Sint de acord ca Dorin s-a incurcat putin. Mi se pare ca au fost facute multe in graba si pe negindite, fara o analiza lucida.
    Majorarea tarifelor este un soc pentru populatie si anume din acest considerent trebuia pina la aceasta majorare sa faca o campanie de informare prin intermediul mass-media, sa explice oamenilor despre aceste majorari. Sa le aduca argumente serioase precum ca ar trebui sa alegem raminem vara la 40 de grade fara apa si canalizare si iarna fara transport urban sau majoram tarifele. Sint sigur ca oamenii aveau sa inteleaga pt ca oamenii nostri sint intelegatori. Insa din pacate sa facut nu stiu cum totul pe sub mineca. Cel putin mie mi s-a creat o asemenea impresie.
    Si-apoi la capitolul implementare s-a dat cu totul in bara, mi-i jale de acele batrinele care stau ore in sir pentru a depune aceste acte blestemate pentru a primi 70 de lei. Eu cred ca puteu fi incluse pentru citeva zile mai multe structuri ale primariei pentru a nu se crea aceste rinduri interminabile la Directiile de asistenta sociala. Mi se creaza impresia ca Dorin are in primarie o echipa foarte slaba.

    P.S. Cit priveste faptul ca alesii locali vor circula gratis sa stii ca aici chiar nu este o problema pentru ca nimeni din ei nu circula cu transoptul public.

    • Reply Nata Albot 7 October 2009 at 13:39

      Despre procedura de oferire a compensatiilor nu am scris nimic, dar mi se pare un mare bardac. Avind in vedere ca toti pensionarii exista intr-o baza de date electonice, se putea de organizat mult mai intelept tot procesul. Ca oamenii sa-si poate ridica toate compensatiile odata cu pensia.Si despre campania de infomare la fel te sustin. Oamenii intr-o tara saraca si bintuita de atita ciuma politica, trebuie pregatiti pentru vaccin.

  • Reply Viorica Oleinic (Vio) 7 October 2009 at 14:11

    Azi am timp(ce bine!), asa ca pot raspunde. M-am referit la trasaturile dnei Laguta din urmatorul considerent: pe fetele oamenilor inaintati in virsta se pot citi trasaturile lor de caracter, se vede amprenta lasata de starile interioare ce i-au caractezizat pe parcursul vietii. Exista oameni imbatriniti frumos si oameni imbatriniti care iti trezesc antipatia. Dna Laguta nu mi-a creat impresia unui om cu dragoste de oameni, ci a unei femei vulnerabile si dezaxate, prin care cineva isi face socotelile murdare.Iar daca e vorba de cine sufera de pe urma saraciei, apoi sufera toti: si pensionarii, si persoanele apte de munca care au de crescut cite doi, trei copii, tara in general. De aceea am pomenit de toleranta. Sunt de acord cu faptul ca lumea trebuia mai intii sa fie informata, sa asculte niste argumente, sa constientizeze situatia.
    Doamne ajuta!

  • Reply Doina 7 October 2009 at 15:02

    Nata,

    Compensatia de 70 de lei reprezinta costul unui abonament lunar de calatorie cu troleibuzul. O fi o suma derizorie, dar cred ca e suficienta. Nu suntem intr-atat de bogati, incat sa aruncam banii la stanga si la dreapta. Sunt o groaza de probleme de rezolvat si toate necesita bani.

    Eu as zice ca e usor sa stai deoparte si sa judeci cum altii isi fac treaba!:)
    Haideti sa le dam putin timp celor din primarie sa vedem cum se descurca mai departe!!!

  • Reply natalia 7 October 2009 at 15:32

    eu nu inteleg alta:
    1. de ce majoritatea pensionarilor care au iesit in strada vorbeau rusa?
    oare nu din cauza ca primarul care a majorat tarifele nu e “de-al lor”
    2. de ce au nevoie in fiecare zi sa se deplaseze in oras?
    eu sunt pe departe de virsta pensionarii, dar nu ma deplasez in fecare zi prin oras (atita timp cit stau acasa cu copii). De ce batrineii si batrinele au nevoie in fiecare zi sa plece undeva? La spital/policlinica de citeva ori pe luna, la posta dupa pensie, la piata/magazin de citeva ori… uite ca acele 17 deplasari gratuite sunt chiar destul de suficiente.

    • Reply C.C. 7 October 2009 at 19:00

      Draga Natalia, eu stau si ma gindesc, cum poti asa usor enumera nevoile oamenilor pensionari: unde si cit “trebuie”.
      Chiar ginditi-va bine , inainte de a scrie ceva, ca va vor citi apoi o multime de lume.
      Sint foarte indignata!
      Cum ai zis tu, si eu sint departe de a fi pensionar, dar sa le judec cu o asa usurinta… Sarmanii oameni! Numai ei stiu cum supravietuiesc.
      Chiar hai sa le facem viata asemanatoare cu cea a maidanezilor, si poate chiar si aerul ii vom inchide, din cind in cind, daca e posibil. Si cind vom ajunge noi pensionari, sa nu ne asteptam la mai multa toleranta din partea generatiei tinere. Ne vom duce la policlinica/ posta/ magazin si atit. Restul – ACASA, intre 4 pereti doar cu amintiri din tinerete.
      Asta da viata! Mi-i strasnic…

    • Reply Nicu 7 October 2009 at 19:14

      Natalia,
      1. Nu are importanţă ce limbă vorbeau protestatarii. Imaginează-ţi că in viitor, când o să ai tu 60+ ani, limba de stat, din cauza emigrărilor masive ale arabilor, o să devină limba arabă. Oamenii aceştia s-au născut în perioada sovietică de la ei nu poţi să ceri să vorbească în română.
      2. Nu poţi limita libertatea unui om, doar că a împlinit o anumită vârstă.

    • Reply natalia 8 October 2009 at 11:56

      necesitatile le-am enumerat din contexul acestor compensatii… doar despre ele discutam aici. Probleme sunt multe, si nu numai la noi in tara. Te asigur ca discutind si cu un pensionar din Europa -iti va umplea capul cu probleme care poate sunt de alta natura, dar tot exista. Asta spun in cazul ca si probleme pensionarilor nostri difera de problemele pensionarilor din Africa.
      Apoi eu cred ca responsabili de oamenii in virsta sunt copii lor. Buneii mei sunt ingrijiti de parintii mei. Deoarece asta e legea vietii. Daca fiecare ar avea grija de parinti, atunci nu ar exista multe probleme. Asta in cazul in care parintii la rindul lor au avut grija de copii.

      Iar referitor la limba araba….. asta chiar e prea de tot…. Doamne pazeste sa ajung asa zile ca in tara mea sa se vobeasca alta limba decit cea romana… si eu sa fiu nevoita sa o invat.

  • Reply R.S 7 October 2009 at 19:56

    Eu inteleg ca batrinilor le este foerte dificil sa insuseasca “limba de stat” – dar ce spunem aici de tinerii care nu cunosc in limba romina nici macar cel mai simplu cuvint.

    • Reply dirtymartini 7 October 2009 at 22:27

      R.S. limba este romÂna, nu romina (daca tot vorbesti despre cunoasterea limbii)

  • Reply R.S 7 October 2009 at 20:20

    In categoria sarmanilor mai mult s-ar integra tinerii care muncesc cu un salariu la fel de mizerabil ca si o pensie…
    Dar care suporta lunar achitarea :
    1.serviciilor comunale
    2.fara facilitati in transportul public
    3.fara un loc de trai (achitarea chirie) etc. …..

  • Reply Senin 7 October 2009 at 20:24

    Dragă Nata,

    1. Am citit cu interes ce scrii despre tarife şi subiectele conexe …pensionari, Laguta, primar etc. Text gândit, argumentat, cu spirit civic şi cu omenie 🙂 adică cu oameni de care autorului îi pasă.

    2. Felicitări pentru blog, este un loc unde îmi place să vin, găsesc aici o femeie care are o viaţă complex: om, părinte, cetăţean, profesionist.

    3. Aventura americană este o idee de nota 11.

  • Reply Z.M. 7 October 2009 at 23:15

    Salut. Sunt de acord cu toţi si respect toate opiniile dar un lucru nu inteleg de ce in dimineata cind s-au scumpit calatoriile urcindu-ma in troleu mai multe doamne in virsta pur si simplu au inceput a “zbiera” la mine cu cuvintele “liberali aţi vrut na-va liberali” etc. De parca eu le eram acolo Capul liberalilor. Si ştiţi zicala Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă. Poate că eram numai eu mai tinerica acolo, poate că nu la mine strigau, dar de uitat 100% ca se uitau in partea mea dar atunci am sesizat cine ani de zile ne hotaraste soarta. Nu vreau sa judec pe nimeni ca nu este dreptul meu, dar parerea mea este ca rebuie sa ne conformam la tarifele impuse si basta daca vrem sa ajungem undeva, dar daca inca 20 de ani vom plati troleul 1 leu si majoritatea calatorilor vor circula gratis apoi adio VIITOR.

  • Reply M 7 October 2009 at 23:19

    Nu mai vedem padurea de copaci.

    Cu tot taraboiul ista cu protestele pensionarilor iese in evidenta (a cata oara?!) omniprezenta noastra drama: “cineva-i cineva da’ cineva nu-i cineva!”…

    …Nu stiu sa existe inlesniri (gratuitati sigur nu-s) la transport in provincie pentru batrani. Iar la sate pensionarii sunt mult mai amarati decat cei oraseni…

    …Protestul a inceput cu contestarea anularii inlesnirilor la transport si a majorarii tarifului la apa, dar a pierdut pe parcurs a doua tema, poate din motiv de rusine fata de situatia favorizanta (a se vedea costul apei in alte localitati) din Chisinau, chiar si cu tariful majorat.

    …Protestul a fost politic fara indoiala. politic pcrm. Scandari ca “jos Ghimpu!”, “jos Filat!”, “jos novoe pravitelstvo!” (!) nu-si aveau locul acolo…

    …Rusii (“nostri”) continua sa ne conduca. Chiar si protestand…

    Vremuri istorice. Nu mai vreau. Nu mai pot.

    PS: Nota 10+! Sa ai inspiratie!

  • Reply E.T. 8 October 2009 at 08:51

    Fetele noroc,
    Azi e summitul CSI.Voi fi si eu acolo.Am emotii. Pentru mine e un eveniment foarte important.pupici:)

    • Reply Nata Albot 8 October 2009 at 09:46

      ai grija sa fii la 4 ace…bafta…

  • Reply margareta 8 October 2009 at 10:27

    Da, Oameni buni! Subiectul e foarte dureros. Si mama mea,care a fost profesoara de l. romana toata viata, si soacra mea sunt pensionare si eu stiu bine cum ele o duc. Parerea mea ca lor nu le trebuie inlesniri(mai ales ca pt ele trebuie sa faci o mie de certificate) , lor le trebuie o pensie din care pot sa traiasca. Noi cu totii intelegem de ce tara asta nu are nici odata bani, pentru ca cineva ii are pe toti. Si asta din cauza “rabdarii” noastre legendare. Foarte curind noi vom vedea pe cine am ales. Eu inca mai cred ca noi am facut o alegere corecta, dar si cred ca daca nu, apoi rabdarea a crapa. Eu consider ca intr-o tara normala statul trebuie sa aiba grija in primul rind de pensionari si pe rind de toti altii. Ei sunt cei mai vulnerabili, ei nu au fizic puteri pentru multe activitati care noi,tinerii, le facem fara a ne gindi macar ca facem ceva. Nu mai vorbesc de sanatatea lor. Daca fiecare numai pentru un moment s-ar pune in pielea lor… Si mai cred eu ca cu maidanezii e prea multa discutie. E de ris sa incepem sa le facem conditii de trai maidanezilor. Ei pur si simplu trebuiesc lichidati(pastile pentru ai adormi), altfel peste vre-o doi ani in orasul nostru vor gospodari ciinii vagabonzi. Iata asta chiar nu trebuie sa fie problema pentru tara.

  • Reply Jozef 8 October 2009 at 11:22

    Ce bine ca esti.

  • Reply M 8 October 2009 at 20:37

    DECA-PRESS:
    Batranii din raionul Calarasi condamna actiunile pensionarilor din Chisinau
    (08.10.2009 – 17:23)

    “Peste o suta de batrani din raionul Calarasi au semnat un apel adresat catre pensionarii din Chisinau, care sunt antrenati in actiuni de protest in contextul cerintei de micsorare a tarifelor la apa potabila si transportul public, recent modificate de autoritatile capitalei.

    In apelul, remis spre difuzare Agentia DECA-press, se mentioneaza ca „in aceasta perioada extrem de tensionata si tulbure, care mai mult ca oricand cere cumpatare si retinere din partea fiecaruia, confratii nosti din Chisinau toarna „gaz pe foc, permitandu-si niste asa-zise actiuni revendicative de protest”.

    Pensionarii din raionul Calarasi se plang de faptul ca pensii de 400-500 de lei pe luna nu beneficiaza de privilegii si inlesniri la serviciile comunale si nu au primit de la stat „nic-un sfant drept sprijin pentru activitatile din sectorul agricol, in care marea noastra majoritate activeaza”. Totodata, batranii din Calarasi mentioneaza ca actiunile pensionarilor din capitala, care ridica pensii cuprinse intre patru si sase mii de lei pe luna, sunt „absolut inadmisibile, chiar criminale”.

    Semnatarii apelului din Calarasi cer autoritatilor statului sa revizuiasca inlesnirile exagerate acordate pensionarilor din Chisinau pentru a egala in drepturi toti pensionarii din tara. In apelul citat, pensionarii din Calarasi cer organelor de drept sa puna capat „actiunilor desantate ale unor pensionari”.”

    …Ceea ce trebuia demonstrat.

  • Reply Ольга 9 October 2009 at 11:33

    Пенсионеров жалко конечно.Но они всего лишь пушечное мясо в руках коммунистов.Почему они не бастовали когда газ подоражал почти в 4 раза, потому что коммунисты были у власти.А они для пенсионеров высшее степень стабильности и хорошей жизни в стране.

  • Reply nata 9 October 2009 at 15:00

    Vecina Vera de la bunica din mahala, de cand o stiu eu e mai mult decat simpatizanta a partidului comunistilor. Si pe bunica vroia sa mi-o converteasca, numai ca bunica îi o femeie desteapta. trecută prin viaţă şi nu se lasa ea chiar asa de usor. Mai ales ca bunica mea nu se uita numai la Moldova1 ca vecina Vera.
    Vecina Vera este si ea simpatizată la randul ei de alte vecine pentru ca are bani de imprumutat (cu procente, nu glumesc – 10% pe luna). Bunica are si ea simpatizantii ei pentru că atunci cand intoarce datoria mai da de la sine niste oua, brinza de capre si buruiene de leac. Vecina Vera ii mai tanara ca bunica, dar tot ii pensionara si pensia ei o intrece pe cea a bunicii de 2 ori cred.
    Acum vecina Vera si-o luat bilet spre Chisinau, vine la greva pensionarilor si sa-si mai ia niste bunatati din targ, mi-a spus bunica.
    M-a sunat intr-o zi si mi-a zis sa ma mai duc pe-acasa ca ii dor de mine “si sa nu-mi ei nimic, ca am de toate, mi-o ramas sa pun varza de toamna la murat si gata”…

    • Reply Viorica Oleinic (Vio) 9 October 2009 at 18:52

      Foarte frumos! Bravo! Sa fie sanatoasa bunica ta, Dumnezeu s-o inzileasca!

  • Reply Adina 10 October 2009 at 15:38

    Ei, dar….acum s-a mai eliberat transportul public de oameni care ocupau gratuit scaunele doar de ….dragul plimbarii!!! Sa mai stea acasa! Plus ca, doar rusii strigau sus si tare ca nu le ajunge…Lor vesnic nu le ajunge. Babutele noastre, venite de la tara, scoteau frumusel din nodul basmalei cate un leut. Politistii oricum merg gratuit, pentru ca, au o mare jena controlorii sa ceara taxa pentru tichet. Nu cred ca au platit vre-o data, asa ca…cel putin le scuteste imaginea de un nou fault. Copii..? Pai, sunt…viitorul proiectant al acestei tari! Si cei din Securitatea de Stat – prezentul. Si ei tre incurajati….:) Daca nenea Ivan are nevoie de medic, sa-si cheme salvarea si…sa lase oamenilor un moment de respiro. Nu vreau sa discriminez, desi asta poate se subantelege, dar…prea mult am neglijat fortele cu adevarat motrice ale acestei tari…:)

  • Reply Mila 14 October 2009 at 02:50

    Наблюдая за происходящим с пенсионерами могу сказати только то что мне страшно стареть в нашей стране…

  • Reply lena) 15 October 2009 at 23:54

    sincer nata..se pare ca tu nu mergi cu trolebusu deloc…pensionarii il exploatau din plin chiar si atunci cind nu aveau nevoie mare….iar studentii (care nu au nici pensie ci numai niste parinti chinuiti) si muncitorii pentru a se deplasa dimineata sau seara la si de la serviciu trebuia sa stea in picioare ca intr-o conserva ca “saracilor” batrini le era a “catai”….apropo nu sunt tare saraci de vreme ce majoritatea tin chiriasi pentru o suma bunicica mai mare chiar ca venitul multora din noi….
    nicaieri in lume nu sint gratuitati….de ce ar trebui la noi sa fie?????

  • Reply pisicutza 30 October 2009 at 23:14

    salutare draga Nata!!!!eu sunt intru totul de acord cu tine si iti multumesc tie pentru ca ai asa parere!!!Atunci cand am citit articolul de fapt,mi-am recitit gandurile…
    Lumea este atat de disperata,cel mai tare ti-e frica ca nu stii ce o sa ajungi maine…Am impresia de multe ori ca moldovenii sunt cei mai adevarati kamikadze!!!Daca tin cu adevarat la poporul asta eu nu inteleg de ce se dau cu spatele la gard?Pur si simplu deja nu mai ai incredere in nimeni…Inainte de alegeri toti erau asa de entuziasmati,insa acuma observ cat de multi pleaca…Unul cate unul si eu nu stiu cine va ramane aici…In curand ne vom pomeni ca in satul Larga(un sat cu un singur locuitor)!!!
    Cel mai tare te doare ca EI lovesc cu pietre in cei mai saraci….(deja eu nu mai tin cu nimeni)

  • Reply pisicutza 30 October 2009 at 23:16

    total adevarat!!!!

  • Reply Irina 1 December 2009 at 18:41

    Eu consider ca majoraile tarifelor la calatoriile in transportul urban si la apa sunt absolut necesare!!! In primul rind, pensionarii au inceput sa profite prea mult de situatia lor si incearca sa abuzeze deacum de ea…Niciodata nici un pensionar care inca este in forma, n-o sa-i ofere locul unei femei insarcinate, pentru ca cred ca nu e atit de necesar (o spun din propria experienta)! Da cu tarifele la apa, sa fim seriosi….Doar asa lumea o sa inceapa sa pretuiasca ceea ce le-a dat natura si sa nu mai iroseasca apa “intr-aiurea”….Asa-zisii pensionari, pot sa-si permita apa de la magazin care costa 4-5 lei sticla de 1,5 l dar nu poate plati 9 lei pentru 1000 l……E absurd!! Am o matusa care lucreaza taxator in parcul urban de autobuze, are 3 copii, 2 din ei- minori….Pai n-a primit salariu de 3 luni, pentru ca nu-s bani…da de ce nu-s bani????-Pentru ca transportul e plin de pensionari care cauta peste tot un avantaj…….

  • Leave a Reply