Maratonul panourilor electorale, in aceasta campanie si nu doar in aceasta, parca ar fi un: ia sa vedem a cui ii mai lunga. Cind demult s-a demonstrat ca nu marimea conteaza. Daca ati sti cit costa doar un panou pe luna si de cite panouri e nevoie pentru ca un mesaj electoral sa se faca vazut in tot orasul. Mai bine cu banii astia mai aparea inca un teren de joaca, cu numele eroului de povesti preferat al candidatului. Apropos si pe astia cu terenurile de joaca ar trebui sa ii ia cineva de fund.
Curios, oare cum ar fi daca in loc de coperte penibile de reviste, tone de fluturasi electorali aruncati in vint, spoturi electorale, panouri neinspirate, cu fetze photoshopate, zimbete fortate, slogane fara sare si piper, promisiuni la care toata lumea se uita ca la publicitatea de iaurturi cu bifidobacterii, adica totalmente dezinteresat, banii electorali s-ar duce pentru diverse necesitati ale orasului? Oare cei care se viseaza primari, nu inteleg ca toate astea-s demult depasite ca si eficienta. Iroseala zadarnica. Noua, alegatorilor ne-ar fi mai clar cine umbla numai cu marketingul si cui chiar ii pasa de orasul asta. Sau poate cu cit mai neclar ne este noua, cu cit mai nedumetiti suntem, cu atit mai bine? De cind ma chinui sa pescuiesc vreun sponsor mai creativ, dornic sa-si cheltuie bugetul publicitar pe graffiti pentru a inviora aspectul capitalei noastre.Avem idei, avem realizatori profesionisti, n-avem resurse. De cind visez ca vreun candidat, mai deschis la minte sa zica: dau banii electorali pentru piste pentru biciclisti. Dupa astfel de gesturi eu si o gramada de lume s-ar apuca sa-l laude si sa-i faca cea mai buna publicitate. Ideal ar fi ca toti cei implicati in campania electorala sa masoare a cui e mai lunga prin investirea tuturor banilor electorali in bunastarea Chisinaului, in toate problemele lui. Si ei ar face o treaba buna si noua, locuitorilor ne va fi clar cine-i cel mai iscusit gospodar.Ca la vorbe, brasoave, baliverne, bule de sapun, toti is specialisti.
5 Comments
da nata, ai dreptate si sunt de acord cu tine. Aceasta campanie electorala nu se deosebeste prin nimeni si cu nimic fata de cele precedente.
C’est la vie, spun francezii. Noi am fi spus; asta-i viata.
Intr-o campanie electrorala este la fel ca si intr-o afacere – investitii. Pe masura investitiilor facute pe parcursul campaniei electrorale se va vedea rezultatul mai apoi, atunci cind se ocupa fotoliul. Eu ma tot intrebam, fiind naiv, de ce acesti politicieni se lupta cu asa ardoare in “nenorocitele” campanii electorale pentru unii si “norocite” pentru altii? Ca mai apoi sa inteleg, ca odata fiind la putere ai tot potentialul sa iti realizezi tot felul de ambitii, sau oricare afacere pe care ti-o doresti. Se deschid toate usile, cu alte cuvinte. Esti “rege” daca cistigi. Reiesind din cele spuse, ajung la concluzia ca nu conteaza suma investitiilor in campania electorala, deoarece aceste investii se “amortizeaza” contabiliceste fiind spus, foarte repede si cu un procent de adaos foarte mare.
Ar fi naiv sa punem astfel de intrebari. Deoarece poti intelege acest lucru doar atunci cind devii politician. Republica Moldova nu are potential capitalist, deci prin definitie, nu te poti imbogati prin activitati cinstite, sau daca vreti, afaceri cinstite, atunci cind platesti impozitele care trebuiesc platite, alocatiile in bugetul social care se cuvin etc. Deci unica posibilitate ramine – politica. Aici ai toate instumentele de care e nevoie – Parlamentul – care iti face legile de care ai nevoie, – Guvernul – care iti asigura partea financiara, adica Ministerul Finantelor si alte institutii de stat.
In ce priveste Primaria capitalei. Sa nu uitam ca aceasta asigura apx. 60% bugetul de stat si acopera aproape 100% din fondul rutier. Doar aceste doua segmente fiind luate si exprimate in cifre, iti dai seama, ca se merita orice sacrificiu, la citi bani pot stringe aceste doua institutii ale statului, nu ma mai refer alte stucturi abilitate sa colectioneze impozite, sau taxe de stat.
foarte corect Nata…totul e de moment,apoi se uita ,ce a fost promis….
Ai dreptate Nata! ai un spirit de observatie foarte booon!
eu as numi aceasta campanie electorala ca si altele de fapt “marea cersetorie “, cersesc intr-un hal fara de hal, sacose de produse la batrini, etc.as spune ca suntem o gloata de saraci manipulati cu mare tupeu de catre politicieni ei.cersesc voturi ca mai apoi “sa-si bage piciorul…” in tot ce au promis.
clasa politica din RM nu este capabila sa conduca o tara mica si saraca pentru ca ei insisi si-o doresc asa. Nimeni din clasa politica nu are suficienta “rinza” ca sa fie o Autoritate in RM .
Vietuim intr-o realitate destul de nashpa… a sa nu zic altceva….