“Buna seara Nata. Am o veste bună şi una proastă. Cea bună e că am avut foarte multa lume la festival (am contribuit şi noi împreuna la asta), s-a vandut foarte mult. Vestea proastă este că am adus de doua ori pâine şi oricum se termina imediat cum o aduceam. Peste 1300 de pâini s-au adus. Lumea se înghesuia ca pe vremurile când nu ajungeau produse şi stătea în rând pentru când trebuia să aducem pâine proaspătă. S-a aşteptat chiar şi o oră lânga standul nostru doar ca să prindă lumea pâinea şi să ducă acasă una. Trebuie să vezi poze ca să întelegi ce mult s-a dorit această pâine.
Am amăgit că e veste proastă :)”
Aşadar, pâinea din făină de seminţe de struguri s-a vândut mai bine decât….pâinea caldă.
Popularizarea unui produs nou în Moldova, doar pe căile internetului, e o idee destul de şubredă. Cu toate că stăm bine la capitolul capacitatea internetului, nu stăm chiar strălucit la capitolul penetrare (tare îmi mai place cuvântul acesta folosit în raport cu internetul şi gospodăriile).
Cu toate acestea, atunci când am făcut lista celor cu care vom colabora pe online, ca să afle cât mai multă lume despre pâinea din făină de seminţe de struguri, am încercat să acoperim un segment cât mai larg. Adică aici vorbim de cantitatea ochilor la care a ajuns această noutate.
Eu însă mi-am făcut concluzii visavi de CALITATEA mesajului transmis de fiecare sursă în parte. Pentru a promova această pâine am apelat la site-ri populare şi foarte populare, dar şi la bloggeri . Şi m-am convins încă o dată că nimic nu este mai frumos decât o atitudine personală, unică, dedicată faţă de o postare, chiar dacă nu acoperă un segment prea larg de audienţă.
De rău azi nu voi vorbi pe nimeni. Mi-am făcut concluziile şi asta e deja suficient pentru viitoarele colaborări. Uneori mi se pare ciudat cum de în Moldova lucrurile mai merg. La cât de nedornici de muncă, nedornici de a cuceri şi păstra clientul, sunt moldovenii, demult nimic nu trebuia să mai meragă. Probabil că suntem nişte norocoş, pur şi simplu. Dar noi nici de norocul nostru chior nu prea ştim să profităm.
În fine, azi voi vorbi doar de bine. Şi aici mă refer la portalurile încă nu foarte alintate cu sute de mii de vizualizări, dar atât de drăguţe în abordare, personalizare şi exprimare.
Diana Guja, cred că în clipa aceasta este cea mai interesantă bloggeriţă din Moldova la capitolul atitudine, viziune şi scriere. Recunosc, este unica pe care o citesc dacă îmi apare vreun link în faţă. Diana a scris frumos despre pâine, după ce a gustat-o la o cină gătită de fiica sa, Ilinca.
Dinu Castraveţ este un mare artist când păşeşte în bucătărie. Aşa că postarea lui a fost una cu adevărat specială. O poveste. Şi nişte reţete care îţi lasă gura apă. Toate cu aceeşi pâine.
Stella Jemnă este foarte grijulie la ce şi cum scrie, că doar scrie pentruea. Tot pentruea a avut grijă ca oameni de pe ambele părţi ale ecranului calculatorului, când citesc despre pâinea care a ajuns în redacţie, să fie mulţumiţi ș să fie atraşi să o guste.
Cei de la allfun au apelat la specialiştii care s-au dat cu părerea în privinţa gustului. M-am bucurat să aud păreri nemachiate.
De fiecare dată râmân încântată de cei de la locals. Mie îmi place de ei. Şi lor cred că tit le place de ei. Altfel nimic nu le ieşea. Au fost şi pe la Bostaniada. Şi iată ce au văzut acolo.
Am colaborat şi cu site-ri grele.
Cu granzii online-lui moldovenesc e mai distractiv. Ei nu prea vor multe să îşi asume. Ei nu vor asociere de brand, ei nu vor să spună că au gustat pâinea şi le-a plăcut. Dar granzii îţi dau acoperire şi vizualizări. Şi atunci, nu ai încotro şi le accepţi regulile. Oricum, am avut o experineţă superbă, de mai bine de o săptămână, să negociez, să verific, să redactez, să scriu mailuri şi să dau telefoane ca să ajut o companie din Moldova să-şi promoveze produsul, unul nou, unic şi extrem de binevenit. Eu le doresc mult succes şi mă simt cu misiunea împlinită. În curând, pâinea din făină de seminţe de struguri va apărea şi în supermarkete.
Un mare mulţumesc tuturor pentru colaborare. Sper să fie doar prima şi să vină multe altele. Mie, cel puţin, după 4 ani de blog, mi-a plăcut, în sfărşit, să cred că nu e doar o pierdere asumată de timp. Ci că se poate din asta de scos şi foloase.
Dar voi, dacă aţi avea de promovat un servicui, un produs, un eveniment în Moldova, la cine aţi pe apela pe online?
4 Comments
Nata! de nenumarate ori pe zi intru pe blogul sa vad, daca nu ai mai postat ceva nou si delicos. Esti expresiva de asta lumea te- a indragit, ai oferit incredere, speranta, corectitudine, exceplu si multa ambitie. Chiar daca ai ciulit de multe ori urechile ascultind lucruri neadevarate la adresa familiei mele, pe care mi-am creat-o cu mare durere interioara (cea care nu se vede), am infrint multe discutii si am acordat o noua sansa unui om pentru care am simtit ca insemn CEVA.
NOI vb frumos de tine si credem ca vei ajunge acolo unde meriti.
Lumea crede in TINE SI LA DISTANTA.
Olga, nici nu iti cunosc identitatea ca sa intelege la ce te referi, dar oricum multumesc.
Buna ziua Nata… imi sunteti foarte simpatita si-mi place sa citesc aceasta pagina .. am vazut in poze ca aveti niste iepurasi handmade superbi ..si stiu ca-i confectioneaza cineva de la noi din Chisinau..dar nu stiu numele si cum sa gasesc acea persoana..daca ati putea sa-mi spuneti datele autoarei iepurasilor …, va multumesc … 🙂 please…
E cineva de la Yardsale. Cautati in grupul de pe fb, intrebati acolo.