UN BRAND DE SUCCES
În cadrul campaniei #OAMENIDININIMĂ vă povestim despre oamenii care creează imaginea unei Moldove cu bun gust. Astăzi vom vorbi despre o altă marcă autohtonă, care, pe bună dreptate, poate fi considerat un brand de succes – Julia Allert.
VINDE CA PÂINEA CALDĂ
La vârsta de 34 de ani, Julia Allert este mamă, soție și un designer absorbit de industria de modă. În acest context, cuvântul „industrie” nu e deloc o exagerare. În fiecare an desEgnerul lansează câte două colecții, iar hainele create de ea se vând ca pâinea caldă în Moldova, Rusia și Kazahstan. Următorul pas pentru designerul autohton este să cucerească inimile fashion-iștilor europeni. Stilul Julia Allert este eclectic, are croieli sofisticate și forme deosebite, chiar și în modelele hainelor casual. Ținutele de ocazie se caracterizează prin croieli geometrice și suprapunerea țesăturilor.
PRIMII BANI
Calea parcursă de Julia spre designul vestimentar a fost lungă și presărată cu greutăți. A crescut într-o familie tradițională sovietică: tatăl său a fost inginer, iar mama – profesoară. Până în clasa a XII-a Julia era convinsă că va deveni actriță, însă perioada complicată a anilor 90 a decis altfel. Julia a ales să urmeze Facultatea de Economie cu predare în limba engleză, iar primii bani pe care i-a câștigat au fost din traduceri.
CURAJ ȘI NEBUNIE
Împrejurările au făcut ca Julia să devină traducătoarea unui om de afaceri olandez, șeful unei mari întreprinderi de fashion, colecțiile căreia erau cusute parțial în Moldova. Între timp, Julia luase un mic credit, încercând să-și amenajeze un atelier de croitorie în centrului orașului, iar în paralel se ocupa de o mică afacere cu articole de papetărie. „La 24 de ani aveam deja două firme, una dintre care era atelierul. În acel moment aveam cu prisosință curaj, la limita nebuniei…”, își amintește Iulia.
PROPRIUL DRUM
Colaborarea cu omul de afaceri olandez i-a oferit Juliei o experiență valoroasă și posibilitatea de a urmări îndeaproape o întreprindere de mari dimensiuni. Pe parcursul a doi ani Julia a îndeplinit comenzi europene, controlând în totalitate producția întreprinderii. Deși acest job îi oferea stabilitate financiară, Julia și-a ales propriul drum. „Acum înțeleg că a-ți crea propriul brand presupune foarte multe investiții și, la început, zero posibilități. Dar nimeni nu devine designer din motive raționale, calculate.
PRIMELE VICTORII
În această industrie, emoția, inima și rațiunea urmează magistrale paralele. De aceea trebuie să fii gata că banii vor dispărea ca apa în nisip”, explică designerul. Propriile creații ale Juliei au fost lansate la început în colecții mici. Treptat numele său a devenit cunoscut, deoarece orașul nostru este mic, iar social media – foarte active. „Mi-a trebuit un an ca să înțeleg mai multe lucruri elementare. Munceam non-stop, 24 de ore din 24. Trebuia să gândesc, să ascult, să aud și să muncesc încontinuu”, povestește Julia.
În paralel, designerul cucerea piața din Federația Rusă. Au ajutat-o prietenii care aveau relații în showroom-urile din centrul Moscovei, unde se îmbracă starurile, precum și oamenii înstăriți. Astfel Julia a reușit să înțeleagă cum funcționează showroom-urile și magazinele.
În anul 2012, la Chișinău și-a deschis ușile propriul showroom Julia Allert. „Eu am ales moda și nu producția în masă. Pentru mine, fața brandului meu e mai importantă decât profitul. Prima lecție pe care am învățat-o după lansarea showroom-ului este importanța comunicării cu clienții și a încrederii în sine. Încrederea că lucrurile pe care le facem sunt dorite, iar produsul nostru poate fi dezvoltat și multiplicat”, spune Julia. În ultimii ani Julia a participat la mai multe expoziții internaționale. Asta i-a oferit nu doar experiență, dar și piețe noi.
„Marketingul inteligent este o parte indispensabilă a industriei fashion. Fără a ambala corect produsul, fără o ședință foto reușită, nu poți avea succes în acest domeniu. Niciodată nu am stat să calculez cât de profitabil este ceea ce fac. Toți banii pe care îi câștig îi investesc în expoziții, în marketing, în promovare”, susține Julia.
AJUTATĂ DE 2 ASISTENTE
La ora actuală Julia are două asistente și un program planificat minut cu minut. „În domeniul fashion, trebuie să ții pasul. Oricât de bine ești pregătită pentru o prezentare, tot va trebui să coși ceva până în ultima noapte”, afirmă femeia. Julia este omul ambițiilor sănătoase și al perseverenței. „Pe măsură ce te dezvolți, îți cunoști și propriul potențial. În clipa în care colecția ta apare în Vogue, orizonturile tale sunt atât de departe, încât această veste deja nu te mai impresionează”, crede Julia.
10 curiozități despre Julia Allert:
Allert este numele adevărat al Juliei.
Julia a deschis primul atelier de croitorie la 24 de ani.
A studiat în Olanda „Managementul industriei textile”.
Designerul ei preferat este Rick Owens.
Julia adoră rarele momente de singurătate.
Imaginea etichetei Julia Allert a apărut în anul 2012.
Peste 10 showroom-uri din Kazahstan conțin colecțiile complete Julia Allert.
A câștigat primii săi bani din traduceri.
Motto-ul Juliei este „Dacă ai un scop, viața îți va oferi ocazia să reușești”.
Designerul are 2 asistente, fătă de care nu ar reuși să-și planifice timpul și munca.
Acest articol a fost realizat în cadrul Proiectului de Competitivitate al Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID). Proiectul susține eforturile Republicii Moldova de a promova o economie puternică, diversificată și orientată spre export, contribuind la creșterea competitivității în sectoare-cheie: sectorul vitivinicol și turism, industria ușoară (în special îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii), și sectorul tehnologiilor informaționale și comunicațiilor. Această asistență este posibilă datorită suportului generos al poporului American, prin intermediul USAID, în colaborare cu Guvernul Republicii Moldova.
Autor: Anya Glazkina
Sursa: Locals.md
2 Comments
Intr-adevar o adevarat cale spre succes prin munca asidua. Demna de admiratie!
foarte interesant articolul